[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Hoi Martijn,

Ik heb vandaag een homebase 2 , deurbel en 2 eufycam 2c’s gekocht.
eufy sec app is helemaal ingesteld en werkt helemaal op mijn iphone en ipad.
nu wilde ik 1 van de apparaten toevoegen maar wanneer ik toevoegen doe van een apparaat.
vraagt hij een account van de website. deze vul ik in (een tweede account), vervolgens verifieert hij maar vraagt meteen opnieuw de login gegevens. en kom dus nooit bij welk apparaat hij wilt toevoegen.
wanneer ik de app in homey open onder apps kan ik mijn login verifiëren en komt er in het groen Logged in to eufylife. hiermee kan ik de apparaten dus niet toevoegen.
Doe ik iets niet goed of vergeet ik iets?

met vriendelijke groet, Raymond

Hey @Raymirk
Ai ja dan heb je waarschijnlijk de laatste IOS app versie van Eufy te pakken. als het goed is zie je op je Homey tijdlijn hier ook een melding over:

Doordat Eufy deze wijziging heeft gemaakt werkt het vanaf IOS versie 4.0.0 niet meer.
Ik kan helaas nog geen fix maken omdat ik nog geen API update heb.

Voor nu is de enige work-around een oudere app versie gebruiken op IOS of een Android telefoon.

Als je dat hebt volg dan de volgende stappen:

  • Login met je hoofdaccount
  • Deel je apparaten met een extra account
  • Loguit
  • Login met je extra account en accepteer de uitnodiging
  • Loguit

Login bij Homey.

Helaas voor nu even zo. Ik hoop binnenkort een update klaar te hebben.

Hi allemaal:

Ter info: [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen

Important!
Eufy Security IOS 4.0.0 introduced Home-Management.

Due to this change the device sharing with a extra account has changed. If you are a new user for the Homey app or you want to add a new device to Homey this might cause issues.

At the current moment there’s no fix available yet.
Work-around: Use a android device to share the devices to your extra account.

For questions please ask them in this thread.

Hoi Martijn,

Hoopte op iets anders. Oude versie heb ik niet en heb geen android , geprobeerd te emuleren maar de app is niet compatible met geen enkele versie zegt ie. Zit niets anders op dan te wachten op je update. Hoop dat het gaat lukken alvast bedankt.

@Raymirk
Heb je een Android Emulator geprobeerd?
In dat geval kan ik aanraden app versie 2.2.3 te installeren.
Ik heb wel een apk bestand daarvoor, kan ik je wel sturen. Maar doen we wel even via DM :wink:

Ja genymotion op de mac en daar bijv samsung galaxy s10 gekozen maar lukte niet. Zal morgen even een windows opstarten en testen met bluestack las daar iets over. Ben niet echt een programeur dus moet het hebben van out of the box starten.

Hoi Martijn,

super bedankt voor je info. wat een avontuur.
eerst bootcamp windows, daarna bluestacks en alle settings om eufy te draaien.|
inloggen uitnodigen inloggen en het werkt. super bedankt.
met vriendelijke groet, Raymond

@Raymirk Gelukkig! fijn dat het gelukt is.

Hopelijk snel een fix van mijn kant.

Sorry dat het nu zo ingewikkeld moet :confused:

Ja zou goed voor andere nieuwe gebruikers zijn. Voor mij was het gelukkig eenmalig. Ga nu lekker flows maken. Thnx

1 Like

Hey @martijnpoppen

Dank voor de snelle reactie. Met het verwijderen van de laatste kaart (het tonen van de afbeelding) werkt het opeens wel. Maar, idd zoals hierboven al geconstateerd: (soms) met vertraging.

En daarnaast complimenten voor de app. Ben noob met Homey (sinds afgelopen vrijdag in bezit), maar dit was het eerste wat ik wilde uitproberen :grinning:

Hey @Misterming
Ah dat klopt op zich wel want dan overschrijft hij de video kaart.
Top dat dat werkt

In de officiele Eufy app is een smart display setting waar je kan instellen dat de stream sneller moet zijn.
Dat zit dan bij de instellingen van je camera/deurbel- zie afbeeldingen.

Hoi,

Vraagje over push notificatie met snapshot.
Als ik een flow maak met image er in krijg ik gewoon een foto van eufy en niet van de camera of deurbel. Nu las ik iets over dat het een push notificatie moet zijn om dit te updaten, maar die snap ik niet helemaal.


@Raymirk

Afbeeldingen komen alleen binnen als er een event heeft plaatsgevonden (beweging / persoons detectie etc).

  • Zorg ervoor dat je de pushnotificaties aan hebt staan voor je geslecteerde beveiligingsmodus

  • Zorg er ook voor dat je de notificaties per camera instelt en dat de notificatie staan ingesteld op Include Thumbnail

Bovenstaande punten kan je aanpassen in de Eufy app op je telefoon. (dus niet in Homey)

Het live ophalen van het camera beeld is helaas niet mogelijk

Staan wel al aan.


Maar trigger op beweging of op deurbel knop indrukken ziet homey ook niet. Als ik zelf trigger door testknop van homey te drukken komt er wel een message maar foto net als eerder bericht. Zelfde als druk knop deurbel ingedrukt laat camera 120 sec opnemen triggert ook niet. Ziet er naar uit de homey gewoon niet bij eufy kijkt.

Kan je eens een diagnostisch rapport sturen?

Dat kan je doen via de mobiele Homey app:

Meer - apps - Eufy Security - Tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

Heb de camera nu op beweging staan.
En wanneer test button druk krijg ik idd weleen foto te zien maar ik moet hem zelf triggeren.

Dan kan je een flow maken die reageert met

ALS bewegeing gedetecteerd
DAN stuur foto

016bc3d4-6cda-4715-9235-b27c1b5b4bb2

@Raymirk bedankt voor je rapport.
Events komen goed binnen. Als je een flow maakt zoals ik net deel zal je altijd een afbeelding krijgen wanneer er beweging plaatsvindt

Als ik een flow maak als beweging gedecteerd wordt en dan alleen al simpel , stuur een bericht . Komt er ook geen bericht homey ziet dus de trigger niet. Die laatste weet ik even niet hoe ik die moet maken( marpo) maar dat is denk ik niet de oorzaak . Tijdlijn werkt al niet eens