[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Ja dat zou kunnen…
Ik herstart elke nacht de chromecast app want hij loopt vaak vast. Misschien even herstart van de chromecast app proberen?

Het werkt. Ik had nog wat flows fout staan.

Zit wel best wat vertraging op (seconde of vijf-tien). Is daar nog iets aan te doen?

Ja je kan bij de deurbel instellingen naar video instellingen gaan en daar staat voorkeuren voor smart displays aan passen

Het werkt, maar ondanks instellen duurt het erg lang voordat hij de stream toont. Hij moet eerst verbinding maken met de eufy server denk ik.

Andere suggesties om dit snel te laten zien?

@Joep_Vullings Ja het duurt best lang inderdaad.
Je zou eventueel dit kunnen proberen:

ALS - Persoon gedtecteerd
DAN - Start stream

En zodra er aan gebeld wordt open je de stream op je nest hub. dan zit je niet vast aan de laadtijden.

als je erg veel persoon detecties hebt zou ik het afraden aagezien je dan misschien wel die blokkade van Eufy krijgt

@martijnpoppen op de eufy settings page krijg ik na invullen van gebruikersnaam en ww de volgende melding in het groen: Saved. Logged in to EufyLife

Als ik daarna terugga wordt nog steeds aangegeven dat de app nog geen apparaten heeft.

Kun je aangeven wat ik fout doe?
Alvast bedankt!

Hey @Ruud_van_den_Broek
Heb je de apparaten gedeeld met je extra account?
Anders worden ze niet zichtbaar.

Als je dat al gedaan hebt kan je mij een diagnostisch rapport sturen.

Dat doe je via de mobiele Homey app:

Meer - apps - Eufy Security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

Ik heb inderdaad mijn apparaten gedeeld met mijn extra eufy account. Hoe kan ik het rapport naar je versturen? Lees in eerdere berichten via dm… maar geen idee hoe dat te doen

@Ruud_van_den_Broek Als je de stappen volgt zoals ik mijn vorige bericht aangeef kan je een rapport sturen

Ik heb na wat willekeurigs te typen een unieke code gekregen die ik aan de ontwikkelaar kan doorgeven . Kan alleen kopiëren naar klembord

Ik heb hem al binnen in de mail dus code niet nodig.
Mijn mail update niet blijkbaar :stuck_out_tongue:

Er staat niks geks in het rapport.
Maar heb je geprobeerd apparaten toe te voegen?

Het is niet zo dat een login automatisch apparaten toevoegt.

(post deleted by author)

Geen probleem! In het begin is het altijd even zoeken.

Ja er is een FAQ met veel gestelde vragen. Zie [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen

Vorige bericht per ongeluk gewist :see_no_evil: bedankt voor de hulp @martijnpoppen! Ik ga je link raadplegen!

1 Like

@martijnpoppen

Hoi Martijn,

Bij @Joep_Vullings duurt het lang, maar het werkt tenminste :grinning:. Ik heb min of meer dezelfde flow, maar hier op de Google Nest Hub gebeurt er niets (geen stream, maar ook geen afbeelding). Enig idee wat ik verkeerd doe? Veel dank alvast!

gr Han

Hey @Misterming
Dat ziet er goed uit dus dat is gek.
Misschien handig om even de chromecast integratie met homey te testen.

Werkt bijvoobreeld een youtube video of een afbeeldings url wel?

Hey @martijnpoppen.
Bedankt voor de geweldige app.
Gisteren mee aan de slag gegaan en na wat opstartprobleempjes nu goed werkend.
Ik heb een originele (denk 1e generatie) Chromecast en een nieuwe Chromecast met Google TV.
Ik liep uiteraard tegen de standaard issues aan.

  1. Niet bewust van de noodzaak tot aparte account, nadat ik dit had gelezen alsnog gedaan
  2. Autodetectie had mijn externe IP gepakt i.p.v. mijn interne IP
  3. Images kwamen nog niet door in de Homey app, nu inmiddels wel (app ook een keer herstart daarvoor, zoals aangegeven)

Na het nodige gepuzzel is dit mijn conclusie:
Streamen naar de Chromecast met Google TV werkt zonder problemen
Streamen naar de originele Chromecast werkt niet (zelfde flowcard en heb ook met delays geexperimenteerd)
Image snapshot tonen op originel Chromecast werkt wel

Ik heb uiteraard de settings in de app nagelopen, staan ook genoeg verwijzingen in het forum.
Wellicht zou het ook nog te maken kunnen hebben met de combinatie met mijn router, heb met een Oculus Quest VR bril ook al eens problemen gehad met stabiel casten naar die Chromecast wat kennelijk met die router te maken had.

Dus dat het bij mij niet werkt wil niet perse zeggen dan het bij een ander ook niet werkt, maar ik deel mijn ervaring in ieder geval even.

Awesome werk aan de app, nogmaals bedankt.

PS: Via Google Assistent vragen om van de deurbel te streamen naar de Chromecast, buiten Homey om, werkt wel gewoon, zoals bekend.

1 Like

@Joost_Schevers dank voor je bericht. en bedankt voor de complimenten :smiley:

De Homey Chromecast app is niet echt stabiel en ondersteund niet alles. Ik heb zelf ookal gemerkt dat mijn android tv niet altijd alles wilt streamen.

Helaas kan ik de stream en/of afbeeldingen van Eufy niet aanpassen aangezien Homey daar de processor kracht niet voor heeft.

Ik herstart mijn chromecast app elke avond om zo te garanderen dat hij elke dag werkt :stuck_out_tongue:

Je kan wel even checken of de stream url wel in je browser werkt. Stel dat Eufy de stream niet op kan zetten. Dan valt er ook weinig te streamen :sweat_smile:

Dat had ik inderdaad al gedaan. Zo kwam ik er achter dat de stream url in eerste instantie mijn externe IP gebruikte en dat wordt natuurlijk terecht geblocked door mijn firewall.

Of mijn smart TV wel met de stream aan de slag zou wel willen bekijk ik later nog wel eens een keer. Die webbrowser daarin is zo traag dat de slagingskans daarvan mij niet motiveert dit hoog op mijn probeer-prioriteitenlijstje te zetten :wink:

Goede tip van het herstarten van die Chromecast app. Ik doe dat voor sommige andere apps ook.
Heb sowieso zoveel draaien dat mijn Homey niet altijd responsive is.