[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Hey @Arnold_vd_Linden
Nee helaas is dat niet mogelijk. :frowning:

Ah jammer.
Bedankt.

1 Like

Hoi Martijn,
Behoorlijk offtopic, maar ik krijg heel traag beelden van mijn deurbel binnen op mijn mobiel, kan het zijn dat ik wat poorten op mijn router moet openen? Heb een Fritzbox 7590. Heb je anders een tip waar ik wat kan vinden.

Hoi @LelyBob
Lastig te zeggen
Je Homebase bedraad aansluiten wil wel eens helpen en zorgen dat de deurbel en Homebase dicht genoeg bij elkaar staan.

Daarnaast op je telefoon zou je batterij optimalsatie uit kunnen zetten voor Eufy dat wil ook wel eens werken.

Ik heb hetzelfde. Homey reageert sneller dan de Eufy app op mijn telefoon :stuck_out_tongue:

Ja precies, maar binnen het thuis wifi gebeuren gaat het prima, zodra het 5G wordt is het huilen met de pet op.

Ja heb ik helaas geen tips voor.
Je zou eens op de Eufy community kunnen checken

Ga zoeken dankjewel man

1 Like

Op Facebook zijn ook 2 Eufy groepen te vinden:

Dit gevonden en ingesteld, lijkt sneller te zijn:
André Kramer

Dit kwam ik tegen en heb dit zo ingesteld, werkt perfect.

Port Forwardingn de app kun je naar ‘Gemeenschap’, dus eigenlijk een online forum.

Daar stond deze werkende oplossing enkele maanden geleden:

"Hi guys,

Forward this ports in the router to Homebase:

TCP port 80, 443 and UDP port 65535."

Eufy advised this and I tested it for one day now and still no connection problems found.

1 Like

Ah Nice! Bedankt voor de tips

Hoi Martijn, ik kwam vandaag bij toeval erachter dat de overgangen van modussen gedaan via de standaard Eufy app niet altijd doorkomen in de Eufy app van Homey.
Andersom werkt het wel goed.
Ik gebruik de standaard Eufy app daar niet heel veel voor maar vandaag toevallig wel een keer en merkte dat het in Homey niet door was gekomen.

Ik heb het net meerdere keren geprobeerd maar het gaat vaker niet goed dan wel. Beetje hit or miss.
Hopelijk kun je hier naar kijken als je tijd hebt.

608d9cd7-3693-4aef-becf-af6053acc92b
Meldingen staan allemaal goed in de standaard Eufy app.

Fijne dag nog.
Groet, Alex

Hey @Heula
Welke camera gaat het om?

Het gaat om alarm modussen. Thuis, afwezig etc.
Geen problemen met camera’s e.d.

Begrijp ik, maar voor de Homebase of een standalone camera?

@Heula Zie niks geks in de logs. Alle wijzigingen zijn doorgekomen. Of er was geen notificatie dan niet :wink:

Als ik handmatig via de originele Eufy app schakel van bijvoorbeeld thuis naar werkzaamheden tuin (ik wil geen meldingen als ik daar bezig ben) en ik ga naar de homebase in de Eufy app van Homey staat het daar nog gewoon op thuis. En zo met de diverse modussen. Soms gaat het wel door maar vaker niet.
Een herstart van Eufy app in Homey hielp daar niet bij.

Homebase.

Ik zie dit niet terug in de logs.
Dus dat zou kunnen betekenen dat de Homebase notificaties niet altijd aan staan. Dat is een Eufy issue.

Vanuit Homey forceer ik die notificaties elk halfuur. Maar kan dus zijn dat dat het niet matched

Deze:

Die meldingen staan en stonden aan op de tijden dat ik het probeerde.
Forceer notificaties staat ook aan.
Dat is tegenwoordig het eerste waar ik naar kijk bij problemen :wink:

Net een nieuwe test gedaan.
Van thuis naar custom 2, dit ging met enige vertaging goed.
Van custom 2 naar Uit, dit ging niet goed.
Van Uit naar custom 2 naar custom 1, deze ging weer wel goed
En de laatste was van custom 1 naar thuis en daar ging het weer niet goed.

Verder merk ik de laatste week dat mijn voordeur sensor in Homey op actief blijft staan terwijl de voordeur gesloten is en in de standaard app ook zo wordt weergegeven.

1c782450-23f9-41fd-b426-39aa76763401