[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Hier zie ik ook geen notification voor binnen komen kreeg je wel een notificatie van de officiële Eufy app?

Ik zie alleen notificaties voor deur sensor open maar niet voor sluiten. Misschien even controleren of in de beveiligings modus de notifications aan staan voor de deur sensor

Geen idee waarom er notificaties binnen komen maar het lijkt niet helemaal niet goed door te komen op de een of andere manier blijkbaar.

Wat de notficaties mbt de voordeur, zojuist weer open en dicht gedaan maar de in Homey blijft deze actief.
Een herstart van de eufy app in homey zorgde ervoor dat de sensor weer de juiste waarde weergeeft.



Voordeur notificatie overzicht vandaag laatste openingen en sluitingen.

Homey reageert alleen op push notificaties. Dus het kan altijd zijn dat die niet overeenkomt met de status van Eufy als er geen push notificatie was.

Restart van de app zorgt inderdaad voor een reset van de sensor

Ik weet niet wat en waarom het niet goed gaat maar wel dat de push notificaties gewoon aanstaan. Zeker toen ik het net speciaal hiervoor testte.

Is er niet een optie om sensoren via een flow te resetten?

Ik heb sinds dat ik dit merkte de afgelopen week wel een flow gemaakt die een push melding geeft als de sensor langer dan 5 minuten actief is. Daar zou ik dan een reset aan kunnen verbinden als het probleem blijft bestaan.

ja een reset kan ik wel maken. Hopelijk heb ik binnen kort een update waarin Homey niet meer afhankelijk is van push notifications

1 Like

Thanks, de onafhankelijkheid van push notificaties zijn helemaal mooi zijn. Kan ik ze uit zetten want nu staan ze eigenlijk alleen maar aan om het in Homey te laten werken.

1 Like

Hoi Martijn, omdat ik wat nieuwe sensoren heb aangeschaft en deze niet kon toevoegen vanwege de nieuwste standaard eufy app versie (4.2.1) heb ik al mijn andere apparaten opnieuw gekoppeld ann mijn huis.
Vervolgens alles weer opnieuwcgekoppeld in Homey wat niet meer werkte waaronder mijn deurbel en camera.
Alles werkt op zich alleen krijg ik weer geen images door van de deurbel en camera. Alleen het standaard Eufy plaatje wordt getoond.
Herstarten van de Homey Eufy app en Homey zelf mocht niet baten.

Heb je nog een idee hoe dit weer werkend te krijgen?
Het zijn nog steeds twee verschillende account waarvan die voor Homey zonder 2fa.

a65f160b-59d1-4aef-9720-4b99b8685808

Bedankt.

Camera beeld werkt nu spontaan weer. Deurbel image nog niet maar mogelijk heeft het wat tijd nodig?
Ik laat het nog wel weten als het weer werkt voor de deurbel of wanneer juist niet.

1 Like

Hey @Heula
Afbeeldingen komen allene binnen obv motion / person detection.
Dus weet niet of je die al gehad hebt?

Restart van de app zal altijd weer terugvallen naar die placeholder.

@Heula heb de logs nog even gecheckt, maar zorg dat je notificatie instellingen van de cameras op include thumbnail staan. Nu staan ze op text only dan krijg je images mee :slight_smile:

Ik heb die instellingen gecheckt en aangepast en het lijkt nu weer allemaal te werken.

Thanks.

1 Like

@Heula Top! :smiley:

Lijkt me een hele fijne app! Voegt in ieder geval functies toe die de app van Eufy naar mijn idee mist. Zelf heb ik sinds deze week een aantal camera’s van Eufy. Daarvoor heb ik flows aangemaakt. Deze leken te werken, maar opeens werken ze niet meer. Nu heb ik gisteren de Homey met een nieuw wifi-netwerk verbonden. De camera’s zijn nog via het oude netwerk verbonden, maar zijn nog wel bereikbaar. Is er iets met de app of zal het dan toch aan die wifi-netwerken liggen?

Hey Martijn,

Het probleem is verholpen! Ook de notificaties per security mode stonden al goed… Misschien had het gewoon flink wat uren nodig om te verbinden! Enorm bedankt voor de snelle response en voor uw hulp/tijd!!!

Kind regards,
Met vriendelijke groet,

Djordie Hendriks

@Djordie_Hendriks super ! Goed om te horen

@Ralph_Z het is wel de bedoeling dat Homey en de camera’s in hetzelfde netwerk zitten anders kunnen ze elkaar niet zien.

Je kan ook even een app restart proberen dan worden de cameras opnieuw gezocht in je netwerk

Klinkt opzich wel logisch ;). Ik verbind de camera’s later vanmiddag even met het nieuwe WiFi netwerk. Dan zitten de camera’s én de Homey op hetzelfde netwerk.

Ik dacht de de verbinding via het 2e account ging.

1 Like

@Ralph_Z ja maar helaas kan Homey geen verbinding maken met camera’s op het zelfde publieke IP

1 Like

Aha, vandaar! Hopelijk werkt het straks allemaal weer.

1 Like

Nou, het lijkt weer te werken. Alleen als de stroom naar de camera’s onderbroken is geweest, werkt het niet meer. Kan dat kloppen? Het werkt dan pas weer zodra ik de camera’s verwijderd en opnieuw toegevoegd heb.