[APP][Pro] BLE Christmas lights, Kerst clusterverlichting met bluetooth (Action)

Hier ook effe van de stroom gehaald en homey herstart nu is de melding veranderd in.

2023-12-23T17:28:39.222Z [err] [Driver:cluster_light] [Device:60a7d904-8605-4902-aec3-fd19fc21f204] No service found with UUID fff0

2023-12-23T17:28:36.640Z [err] [Driver:cluster_light] [Device:e228bf9a-42d8-403d-903b-8561f5b2c391] No service found with UUID fff0

Ik krijg ook naar herstart en spanningsloos maken nog zelfde melding als bovenstaand en de lampjes reageren niet.

Afstand tussen homey en lampjes is nog geen 2 meter

@Gruijter heeft Athom al contact gezocht met jou voor een oplossing?

Nee. Heb je al geprobeerd opnieuw te pairen?

Ja zal het nog eens proberen.

Zelfde uitkomst

En het heeft ooit wel gewerkt?

Jaa met mijn vorige hp 2019 werkte het al meer dan 3 jaar erg goed, zelfde lampjes zelfde kerstboom, zelfde plaats in huis van homey en kerstboom. Echter alleen de homey is nu anders

Hier hetzelfde!

Helaas nog steeds geen BLE fix voor de HP23. ik had tijd over en heb de kerst verlichting maar weer even geprobeerd. echter zelfde probleem blijft aan. mijn support ticket was al gesloten dus maar weer een nieuwe gemaakt. wellicht kunnen meer dat hier doen zodat er wellicht wat vaart achterkomt?

Nou reactie ontvangen van support, de developers waren er naar een jaar nog niet aan toe gekomen en ze wisten ook niet wanneer ze dit wel gingen doen. Dus dat zal dit jaar wel weer zonder slimme kerstverlichting zitten voor vele.:expressionless:

Net geprobeerd helaas werkt het nog steeds niet :frowning:

Helaas werkt de app niet. Vorige jaar ook het geval, toen is het in december wel opgelost. Hopelijk gebeurt dit nu ook!

Hier werken de kerstlampjes ook niet meer, vorig jaar nog wel op mijn 2016 Homey. na een fix, nu wel een nieuwe Homey 2023, lampen worden wel gevonden, maar reageren niet, zou het op de oude Homey nog wel werken ?

Heb ook maar een ticket bij Athom aangemaakt, wordt tijd dat ze dit aanpakken, de originele lightsapp op mijn fone werkt al paar jaar zonder problemen.

@Gruijter

Ik probeer mijn Lumineo LED-kerstverlichting te verbinden met mijn Homey Pro 2023. De app herkent de verlichting. Echter geen enkele actie via de apparaattegel werkt.

Als ik in het log kijk van de app, zie ik wel de melding dat Homey verbonden is met de kerstverlichting. Echter, ik zie ook een foutmelding na het geven van een commando:

2024-12-07T09:37:41.835Z [err] [Driver:lumineo] [Device:9b2e62a3-acde-493e-b19d-2a232bbdc967] No service found with UUID 1000

2024-12-07T09:37:41.574Z [ManagerBLE] [BlePeripheral] [44a6e5203333] Peripheral 44a6e5203333: connected

Enig idee hoe ik dit werkend krijg?

Ik heb hier nu voor Ble kerstverlichting, mijn oude 2016 Homey via de app Homesh gebruikt, dat werkt nu goed.

1 Like

@Gruijter Kun je ons alsjeblieft helpen?

Heb precies hetzelfde probleem. Op HP 2019 werkte het probleemloos. Nu met nieuwe HP2023 geen sjoege. App opnieuw geïnstalleerd, HP restart, lampjes opnieuw geconnect (worden ook keurig gevonden), maar daarna niets meer.

BLE op de HP2023 is al heel lang … “suboptimaal”. Maar gelukkig hebben we dashboards.

Ja helaas. Ik heb me erbij neergelegd dat deze app het alleen op HP2016/2019 doet. Maar wie weet steeks Athom nog eens serieus tijd in BLE ondersteuning, en kan ik de app herzien :yum:

Ik had een ticket aangemaakt bij Athom, maar kreeg een nietszeggend antwoord, niet onze app, ik moest maar contact opnemen met de Developer.
Waarschijnlijk regel 1 van het script gevolgd :thinking: .
Kreeg nog 1 mailtje van Athom:

Ik zal deze feedback doorspelen naar het development team zodat zij de feedback van deze app gebruikers en de developer mee kunnen nemen.