Kerstboom verlichting

Hallo allemaal!

Ik zie dat er leuke apps zijn voor de kerstboom verlichting. Ik vind alleen helaas niet of ze werken op firmware 5. Zijn er mensen die al de boom hebben opstaan haha :). Homey staat op 3 meter afstand dus ook bleutooth zal gewoon werken .

Ik hoor graag welke mensen gebruiken.

Ik heb de app gemaakt voor de action led verlichting. Ik heb de boom nog niet staan, maar mocht het op v5 niet werken maak ik het werkend voor de kerst😇

1 Like

Top om te horen! :slight_smile:

Deze? :grin:

Thats not bluetooth…

O wacht. NL.

Dat is geen bluetooth…

1 Like

Bluetooth…? Maar daar sprak je ook niet over in je 1e reactie… :sunglasses:

Ik heb ff je app opgezocht. Ben er uit, dank :stuck_out_tongue_winking_eye:

Is het mogelijk 2 stuks te verbinden? Ik vind ze niet groter dan 788. En als ik lees dat een boom van 210 wel het dubbele zou moeten hebben haha.

Ja hoor, zoveel als je wilt

Ik heb zojuist de 2 stuks toegevoegd zie ze ook in homey. (De lights app werkt prima trouwens). Alleen werkt helaas de Homey app niet.

Dit is een stukje log. Ik hoop dat je er iets mee kunt.
Alvast bedankt!!

2020-11-10 23:53:20 [log] [ManagerDrivers] [cluster_light] [1] characteristic_not_writable
2020-11-10 23:53:18 [log] [ManagerDrivers] [cluster_light] [0] characteristic_not_writable
2020-11-10 23:53:17 [log] [ManagerDrivers] [cluster_light] [1] connecting to peripheral
2020-11-10 23:53:17 [log] [ManagerDrivers] [cluster_light] [1] on/off requested: false

Ook ble timeout zie ik nu verschijnen. ( De boom staat op 3 meter zonder muren ertussen) er staat normaal een plant met mi flora die connect gewoon op deze afstand.

Als ik de lampjes van zolder heb gehaald zal ik er naar kijken :santa::christmas_tree:

Hartelijk bedankt!

Hi Wesley,

Ik heb de lichies van zolder gehaald. En bij mij werkt het gewoon op zowel Homey V4 als V5.

Kun je een foto posten van de doos met specs, en van de stekker met specs?

Thx!

Edit: Oh ja, Je moet de lightsApp op je telefoon uit hebben staan als je met Homey probeert om de lampen te koppelen of te bedienen! Er kan maar 1 ‘controller’ gelijktijdig praten met de lampen praten.

Hi gruiter!

Uiteraard sluit ik de lights app altijd netjes af. Heb de foto’s direct gemaakt!

Mmh… Geen idee. Misschien is deze uitvoering toch weer net wat anders. Ik kan er helaas niets aan doen zonder zelf de lamp te hebben.

Aahh Damm had ze juist voor de app gehaald haha. Naja niks aan te doen helaas.

Toch bedankt voor het kijken!

@Wesley_Witjes

Wesley. Ik heb, na het schrijven van @Gruijter, ook kerstverlichting besteld. Precies hetzelfde type wat op jouw doos staat.

Vandaag binnengekregen en net getest. Ik had wat opstartproblemen, maar bij mij werk de verlichting wel. Wat moest ik doen om het werkend te krijgen:

  • bluetooth gsm uitzetten (ik had de verlichting eerst aan mijn gsm gekoppeld)
  • toevoegen via de homey app
  • na het succesvol toevoegen de verlichting uit het stopcontact gehaald en er weer ingedaan
  • 10 seconden gewacht
  • aan/ uit & dimmen testen
  • het werkte. :smiley:

@Gruijter thnks voor de app. Makkelijk en doet wat het moet doen! :slight_smile:

1 Like

Mmm meteen de stappen geprobeerd. Maar helaas blijf ik ble timeout krijgen. Op welke homey versie zit jij ?

Bedankt voor het doorgeven alvast!

Ik moest vandaag mijn Homey een PTP geven om weer contact te krijgen met de lampjes. (Homey spanning uittrekken, 10s wachten, spanning er weer op)

Homey Pro ‘19, V5 rc.38.

Nice hij had nog 1 herstart nodig. Dus de stappen bob en erna de herstart deden de truc!

1 Like