Luminize koppelen aan Homey Pro

Iemand al geprobeerd om Luminize lampen aan te sturen via Homey pro ?

Welke mobile app gebruiken ze? Ik kan er geen vinden, dus ik vermoed dat ze “Tuya Smart” of “Smart Life” gebruiken? In dat geval kan je deze Homey app gebruiken:

Goedemiddag Sven, jou oplossing geprobeerd met tuya maar dat wil de lamp niet herkennen
Is geen enorm probleem ik wou nagaan of er al gebruikers waren die een oplossing hadden bedankt voor je reactie

Groet, Willem

Welke app gebruik je momenteel voor de lamp? Hoe bedien je de lamp, heeft deze een app waarmee je de lamp op afstand kan bedienen?

Je moet de afstandsbediening gebruiken
Er is geen app van had ook al geprobeerd met de 433 knoppen te klonen Homey stelt de knop aan te zien dat werkt niet

Dankje geurt dit was mijn eerste en ik hoop mijn laatste vraag op het forum
Met groet, Willem

Weet je zeker dat het een RF/433 Mhz-afstandsbediening is en bijv. geen infrarood?

Had je deze instructie gevolgd voor het inleren van de knoppen: Cloning a 433 MHz remote?

Je zou ook nog kunnen proberen met de Brel-app voor Homey je RF-afstandsbediening in te leren. Zie ook deze post: 433 inleren - #7 by Peter_Kawa

Niet alle RF-afstandsbedieningen/-zenders kun je inleren met Homey. Sommige werken met een roterende/wijzigende code. Die laten zich niet inleren.

Voor 433Mhz-apparaten is een app nodig. Een app kan je hier aanvragen:

Of is het een Infrarood afstandsbediening? In dat geval kan je een SwitchBot Hub Mini gebruiken om de lampen toe te voegen

Vanaf de Homey Pro 2023 en nieuwer is er een optie ingebouwd om 433 Mhz-commando’s te leren. Daar vind je in mijn post, boven die van jou, de instructie voor. Wellicht dat je redeneert vanuit een ouder Homey-model. Dan heb je inderdaad een app nodig, die dat ondersteunt.

Zover ik begrijp, kun je de Brel-app ook gebruiken voor zenders van andere merken. Dus er zijn sowieso meerdere reeds beschikbare opties om te proberen.

Ja soms werkt de Action app ook (die werkt voor bepaalde aan/uit schakelaars). Ik gebruik zelf een Pro 2019, dus ik weet niet welke functies er zijn toegevoegd voor 433 Mhz.

Ik zie bij de fabrikant niet welk signaal gebruikt wordt.
Infrarood? 433Mhz? Of iets anders? Als we dat niet weten blijft het gissen.

Het is toch deze?
https://www.luminize.eu/wandlamp-met-afstandsbediening-oplaadbaar-dimbaar-zwart

Op de demovideo op die website richten ze de afstandsbediening wel naar de lampen, dus ik vermoed dat de lamp Infrarood (IR) gebruikt. Je kan in dat geval de SwitchBot Hub Mini gebruiken.

@Willem_van_der_Bent , zou je een foto kunnen delen van de bovenkant van de afstandsbediening?

Ik heb de afstandsbediening gevonden op een andere website, deze gebruikt Infrarood. Je kan het zien aan het lampje op de bovenkant, dit is een IR-led.

Je kan een SwitchBot Hub Mini gebruiken. Deze koppel je met de SwitchBot Homey app. Je kan de afstandsbediening inleren in de Switchbot hub. Let er wel op dat de hub direct zicht met de lampen moet hebben, en alleen alle lampen tegelijk kan schakelen (niet individueel).

Oké Dankje ga het proberen

Met groet, Willem