Universele infrarood afstandsbediening candle

Beste forumleden,

Heb een aantal kaarsen die aangestuurd worden middels een infrarood afstandsbediening.

Heb de Homey Pro 2023 en deze zou infrarood kunnen bedienen.
Is er een mogelijkheid om een aan/ uit signaal te gaan uitsturen door het copieeren van de huidige afstandsbediening?

Gr,

1 Like

Hoi Mario,

Nee.
Als er in de interne IR database geen werkend signaal te vinden is:
Het simpelste is om een externe IR “blaster” aan Homey te koppelen
Bijv:

  • Switchbot hub (en deze heeft veel extra’s)

  • Broadlink RM (mini) bijv dezeik heb zelf de RM mini 3, werkt perfect

  • Of een Tuya (afgeleide), nadeel 1: werkt niet lang zonder internet of de Tuya cloud. Nadeel 2, het is redelijk wat werk om de specifieke knopjes in Homey krijgen.

Geef even merk aan.
iedere fabrikant kan een eigen code gebruiken.

Staat geen merk op vermeld :smirk:

Oké dank voor de tip, zal eerst kijken of ik een werkend signaal uit de database kan vinden maar een externe ir blaster kan ik voor meerdere zaken inzetten :+1:

1 Like

Er is er naar mijn weten één gemaakt in de App store: Flinq LED Kaarsen App voor Homey | Homey

en deze heb ik nooit afgemaakt maar zou je kunnen testen: Anna’s collection | Homey

Die app werkt echt super. Bedankt. Waxinelichtjes kan ik eindelijk aan en uitzetten. Scheelt weer opstaan van de bank

1 Like

Mooie app, helaas werkt dit niet bij mij.
Functies zijn wel gelijk aan mijn afstandsbediening, zal eens uitzoeken of ik kan achterhalen waar het verschil in zit, mss andere infrarood codering

Nog een testmomentje gehad en de app Anna’s collection werkt :grinning:
Bij de installatie krijg je de optie om de afstandsbediening de pairen, bij deze optie schakel ik de afstandsbediening aan.

Hierna kan ik de kaarsen aanzetten, echter bij het uitzetten gaat deze kortstondig uit en hierna direct weer aan.

Benieuwd hoe anderen de ab hebben gekoppeld.
Gr

Heb de BroadLink rm4pro aangeschaft en dit werkt perfect :grinning:
Wel een nadeel, maar dat heeft meer te maken met de ir frequentie van mijn kaarsen.

Bij uitschakelen of inschakelen gaat mijn tv decoder uit.
Heb nu kaarsen van Homeart besteld, betere kwaliteit en gaan kijken wat deze doen.

Dank voor de tip, kan nu alle ir schakelen

Graag gedaan.
Ja soms reageren meerdere apparaten op hetzelfde signaal helaas.
Ik heb bijv. een Tuya led-snoer, en die verspringt van kleur als ik de tv wil bedienen met sommige knoppen :rofl: