Uitgebreide afstandsbediening

Ik heb net twee dagen de homey Pro. Ik probeer mijn tv te bedienen. Dit is een samsung. Als ik die kies , dan krijg ik een rudimentaire afstandsbediening te zien. Met maar een handvol basale functies.
Bestan er geen volledige afstandsbedieningen? Bestaat er een universele afstandsbediening? Ok kan mijn Odido namelijk niet bedienen

Met een Advanced Virtual Device van de Device Capabilities app kun je zelf een apparaat maken met alle knoppen die je wilt. Sommige met Reflect, voor andere zul je een flow moeten gebruiken.

Leuke app! Daar ga ik wel iets mee doen. Mischien was mijn vraag niet helemaal duidelijk: Hoe voeg ik infrarood toe aan die knoppen?

Dat is op die manier niet beschikbaar voorzover ik weet.

Je kunt enkel afstandsbedieningen uit de vaste IR database kiezen, zoals je in eerste instantie al deed.
Als daar niets tussen zit, zou je een verzoek aan Athom kunnen doen om jouw gewenste apparaten toe te voegen https://homey.app/support
(Maar dan kan het heeel lang duren
)

Snelste manier is om bijv. een Switchbot hub te kopen, deze is geschikt voor Homey en kan IR inleren. Kan nu nog niet zonder internet


Ik heb zelf een Tuya achtige IR blaster van €12,- en kan daarmee alles bedienen wat ik via IR signalen ingeleerd heb.
Nadeel: afh. van China servers

hoe krijg je die tuya achtige ir blaster als app in homey?
Ik heb een ir + temp toestel dat werkt in de Smart life en tuya smart maar deze kan ik niet toevoegen via de tuya cloud

Enkel middels tap-to-run scenes. Je zult voor iedere knop zo’n scene moeten maken.