Problemen met infrarood V2.0

Hallo leden,

Hebben jullie ook problemen met infrarood?
Voor heen deed infra rood het wel maar liep homey vast als hij infrarood zond.

Nu heb ik homey naar V2.0 en wil de infra rood opnieuw proberen. Als het goed is zou deze bug nu opgelost moeten zijn.

Een ir repeaterje aangeschaft zo dat homey naast de tv kan staan.
Dus ik ben vandaag lekker wezen knutselen met de afstands bedieningen inleren, flowtje maken en ir reapeater plaatsen.

Helaas krijg ik niks werkend…
Homey recht voor de tv gezet. Niks…
Homey voor de radio gezet. Niks…
Homey ir zenden getest met mijn camera van mijn mobiel. Niks… (camera ziet wel de ir afstandsbediening)

Homey 13 min spannings loos gehad omdat ik had gelezen dat dat het kon verhelpen. Ook niks…

Ondertussen heb ik een support aanvraag gedaan.

Zijn er meerdere met dit probleem?

Ik zal mijn support reactie hier onder delen.

1 Like

Ik heb al enkele jaren IR in gebruik en alle RC’s doorlopen. Werkt nog steeds iedere dag.

Je weet dus hoe je signalen kan testen en die werken niet. Heb je diverse plaatsen rond Homey geprobeerd?

Wat gebeurt er als je een standaard-apparaat kiest of bijvoorbeeld de Philips IR-app gebruikt?

Kan jij een type nummer noemen van een standaard apparaat.
Als ik de philips ir tv app installeer kan ik hem nergens bedienen.
Bij flows kan zie ik de app ook niet staan.

afbeelding

en daarna die button ingedrukt houden, dan verschijnt:

Kijk die moet dus als apparaat toegevoegd worden. Dat wist ik niet. App voor tv werkt wel! Het is dus blijkbaar alleen als je een afstandsbediening in leert!

Dit is de Philips-IR app, heb ik niet hoeven inleren maar deed het in één keer… cool trouwens dat we de kanalen nu ook kunnen wisselen in V2.0… Wist ik nog niet :slight_smile:

Ziet er zeker gaaf uit. Alleen zou ik graag flows maken met bv netflix kijken dat homey dan de tv inschakelt (stopcontact) 3 sec later via ir de tv aan zet. En naar het juiste kanaal gaat.
Stereo naar het juiste kanaal.
Maar hier voor moet ik helaas ir afstandsbedieningen inleren voor mijn radio (harman kardon) daar is geen app voor.

Heb ik met mijn radio ook gedaan, werkt bij mij…
afbeelding
afbeelding

Helaas werkt dat niet hier. :frowning:

Je ziet ook een rood rondje met streep verschijnen met inleren. Test werkt ook niet.

Vandaag een mail terug gehad van Athom.
Hier onder wat er in de mail stond.


Bedankt voor het doorgeven van dit issue, en excuses voor het ongemak!

Het issue is al eerder gerapporteerd door andere gebruikers en ons ontwikkelteam is al hard aan het werk om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Wij hopen dit probleem met de volgende update van de Homey software te kunnen oplossen.

1 Like

Ik kan mijn TV wel bedienen maar geen idee hoe je andere knoppen kan kiezen op de remote control of in een flow…

Met zo weinig informatie kan niemand iets zeggen. Je kan je tv bedienen, wat voor TV? welke app gebruik je? Werkt het met flows wel?

Ook ik heb het probleem dat aangeleerde infrarood commando’s niet correct worden uitgestuurd. Wel heb ik kunnen vaststellen dat er EEN infrarood signaal wordt gestuurd, maar zeeeer kort en zeeer zwak. Nauwelijks zichtbaar met de camera, terwijl een voorgeprogrammeerd infrarood signaal van bv Panasonic tv wel goed zichtbaar is op de camera en ook veel langer pulst.

Hopelijk wordt deze bug inderdaad met de volgende release opgelost (momenteel zit ik op 2.0.2)…

Je kan de herhaling van de puls instellen met een flow… Tijdsduur van een puls is niet in te stellen. Bij mij werkt IR perfect, wat je zou kunnen proberen is om de gaatjes heel voorzichtig iets groter te maken…
Hier zijn een aantal pogingen gedaan:

Bvdbos, dat van de herhalingen was mij bekend en zo heb ik ook getest (had ik niet volledig beschreven in mijn vorige post). Er zouden 10 herhalingen moeten plaatsvinden, maar toch maar 1 puls. In voorgaande versies deed IR het prima en in deze versie 2.0.2 nu ook nog met de voorgeprogrammeerde ir. Alleen de zelf geleerde ir codes worden nu niet meer correct uitgestuurd. Gaten boren zou ik dan ook zeker niet zomaar uitvoeren (of zelfs aanraden). Het is een bekend issue bij Athom dus wacht ik liever op de oplossing van deze bug.

Mijn radio doet het al twee jaar op ingeleerde IR, zowel op 1.x als op 2.x. Weet niet hoe het met op v2 ingeleerde signalen is? Die gaatjes kunnen niet opgelost worden met een software-update, dat is hardware. De enige oplossing daarvoor is een Dremel :slight_smile: Maar aangezien voorgeprogrammeerde IR wel werkt zou het ook aan iets anders kunnen liggen Zal straks eens een extra remote toevoegen.

Mijn Homey werkte tot voor kort ook prima met ingeleerde IR commando’s, al sinds 2016. Helaas kreeg ik de rode ring na de update naar V2. Hierna naar Athom gestuurd voor een volledige reset. Daarna dus alles kwijt wat er ooit opstond, maar gelukkig wel weer een werkende Homey terug. Alleen IR geeft nu dus problemen. Dus nu helaas niets anders te doen dan even wachten op een update die deze bug weer verhelpt.

Ik ben benieuwd of jij met de nieuwe aangeleerde ir commando’s dezelfde problemen hebt…

Heb je al een extra afstandsbediening geprobeerd toe te voegen? Ik ben erg benieuwd!

weet iemand of deze bug inmiddels is opgelost?