Universele infrarood afstandsbediening candle

Ik heb o.a. daartoe een Broadlink wifi-IR zender (zoals de RM mini3) gekocht (kost nog geen €20).
Deze kan de signalen van (de bij de kaarsen geleverde) IR afstandsbedieningen inleren.

Middels flows kun je ze dan, geheel lokaal, laten uitzenden door Homey.
Ik benoem “lokaal” bewust even als pluspunt.

1 Like

Hema is work in progress, ik probeer deze binnenkort als app gecertificeerd te krijgen.

Heb je een Homey Pro of een Cloud met Homey Brigde?

Ah interessant! Gisteren al wel zo’n IR booster besteld :grin:

heb een HP 2023. Wanneer verwacht je dat je iets kan publiceren?

Dat ligt er een beetje aan wat je met “"alles” bedoeld. Je hele huis (lampen, stofzuiger, zonwering) op 1 afstandsbediening gaat natuurlijk niet lukken. Maar bijvoorbeeld al je verlichting beneden wel. Ik gebruik daar de Ikea Tradfri Styrbar voor. Ideaal, goedkoop en 4 knoppen, waarvan 2 ook lang indrukken, dus 6 mogelijkheden voor lampen aan/uit, dimmen etc. Daarnaast natuurlijk nog meer mogelijkheden in de zin van boven indrukken is lampen aan. Als lampem al aan, dan kan boven indrukken iets anders zijn.

Bedankt voor het meedenken!

Ik wil dit ook gaan proberen met mijn led kaarsjes van het merk Dorsetto. Stap 1 is een blaster verkopen. Op Amazon zie ik de RM3 te koop maar inmiddels ook een RM4 en RM5. Iemand ervaring met een nieuwere versie of hebben jullie gewoon een RM3 gekocht?

Ik doe de dorsetto lichtjes met een switchbot-hub. Werkt prima!

1 Like