Universele infrarood afstandsbediening candle

Ik heb o.a. daartoe een Broadlink wifi-IR zender (zoals de RM mini3) gekocht (kost nog geen €20).
Deze kan de signalen van (de bij de kaarsen geleverde) IR afstandsbedieningen inleren.

Middels flows kun je ze dan, geheel lokaal, laten uitzenden door Homey.
Ik benoem “lokaal” bewust even als pluspunt.

1 Like

Hema is work in progress, ik probeer deze binnenkort als app gecertificeerd te krijgen.

Heb je een Homey Pro of een Cloud met Homey Brigde?

Ah interessant! Gisteren al wel zo’n IR booster besteld :grin:

heb een HP 2023. Wanneer verwacht je dat je iets kan publiceren?

Dat ligt er een beetje aan wat je met “"alles” bedoeld. Je hele huis (lampen, stofzuiger, zonwering) op 1 afstandsbediening gaat natuurlijk niet lukken. Maar bijvoorbeeld al je verlichting beneden wel. Ik gebruik daar de Ikea Tradfri Styrbar voor. Ideaal, goedkoop en 4 knoppen, waarvan 2 ook lang indrukken, dus 6 mogelijkheden voor lampen aan/uit, dimmen etc. Daarnaast natuurlijk nog meer mogelijkheden in de zin van boven indrukken is lampen aan. Als lampem al aan, dan kan boven indrukken iets anders zijn.

Bedankt voor het meedenken!

Ik wil dit ook gaan proberen met mijn led kaarsjes van het merk Dorsetto. Stap 1 is een blaster verkopen. Op Amazon zie ik de RM3 te koop maar inmiddels ook een RM4 en RM5. Iemand ervaring met een nieuwere versie of hebben jullie gewoon een RM3 gekocht?

Ik doe de dorsetto lichtjes met een switchbot-hub. Werkt prima!

1 Like

Anna’s collection. Onze hond at gisteren de afstandbediening van de LED kaarsjes op. Dit is echt een super app! Was even zoeken, dat wel. Dank ook namens mijn vrouw, Anna…

2 Likes

Voor onder andere de HEMA LED-kaarsen heb ik een app gemaakt. Het idee daarachter is om meerdere merken in één app te ondersteunen, omdat ze in de basis vrijwel allemaal hetzelfde werken:

2 Likes

Hoi Stephan, ik heb de app geïnstalleerd, maar zie de app niet in het overzicht als ik een flow wil aanmaken. Zie ik iets over t hoofd?

Hoi Osado,

Dat zou inderdaad moeten werken. De app heeft geen Als (trigger)-kaarten; juist de Dan (actie)-kaarten zijn het meest nuttig, omdat je daarmee de kaarsen kunt aansturen binnen flows.

Houd er ook rekening mee dat de app in het Nederlands Kaarslicht heet (en niet Candlelight), waardoor hij in het overzicht misschien makkelijk over het hoofd wordt gezien. Je kunt ook naar de tegel van de kaarsen gaan en daar onderin op het flow-symbool met de pijltjes klikken.

Laat me even weten of dit zo werkt.

Ik heb op 2 verschillende iPhones gekeken. Op een draait de beta van Homey en op de ander de normale Homey app. En toch zie ik in beide varianten geen Kaarslicht of Candlelight app opdagen. Zijn er dat je weet al meerderen die de app hebben geinstalleerd en met succes een flow kunnen aanmaken?

Als je de app niet kunt vinden bij het selecteren van flowkaartjes, navigeer dan naar de zone waarin je de kaars(en) hebt geplaatst. Daar vindt je, normaal gesproken, de beschikbare flow kaartjes.
Voor kaarsen (IR signaal) zijn enkel “DAN” kaartjes beschikbaar.

Hoi osado, thanks voor het checken en terugkoppelen.

Het is mij niet bekend of dit bij anderen wel of niet werkt — op de community pagina van de app heb ik er nog niets over gezien en ik heb ook niks per mail ontvangen hierover ( [APP][Pro] Candlelight ).

Aangezien het bij mij zelf wel werkt, weet ik eerlijk gezegd niet zo goed waar ik het bij jou moet zoeken. Misschien helpt het om te checken of je de laatste versie van de app geïnstalleerd hebt en of de app succesvol geautoriseerd is in je Homey? Laat even weten wat je tegenkomt!

[Update 07/01/2026]
Even ter check: heb je na het installeren van de app ook een device aangemaakt? De flow-kaarten zijn pas zichtbaar nadat er een apparaat is toegevoegd.

Hoi Stephan,

Excuses voor de wat late reactie (is me tevens ontgaan). Ik heb nog niet de tijd genomen om het uit te proberen. Ik zal proberen dit weekend hiernaar te kijken en het je laten weten. Gr Koen

Zojuist uitgeprobeerd en kan bevestigen dat de HEMA led kaarsen werken! Goed werk! :folded_hands:t3:

1 Like

Zag dat je app o.a. ook Deluxe kaarsen ondersteunt. Heb zelf 1 kaars van dit merk alleen gaat iets precies andersom als bedoeld. Als ik het UIT commando geef dan gaat de kaars AAN en vice versa.

Bedankt voor de feedback! Ik heb deze kaarsen zelf niet, dus ik kan het helaas niet testen. In versie 1.3 heb ik dit juist aangepast op verzoek van een andere gebruiker (Anders Pedersen). Zou je kunnen aangeven welke afstandsbediening je gebruikt?

Ah, misschien heeft die andere gebruiker het op een of andere manier niet goed ;-).

Het gaat om deze led kaarsjes. Ik heb hier zelf geen afstandsbediening bij gekocht, ervan uitgaande dat Homey dit zou regelen, maar op de productpagine zelf wordt deze afstandsbediening vermeld. Alle functies behalve het dimmen werken voor de specifieke led kaarsjes van Deluxe.