Android app 7.2.0.x

Hi,
Ik heb een tijdje weinig gedaan met het maken van flows maar loop nu tegen een irritant instelling probleem aan. Zoeken op het probleem gaf voor mij geen andere gebruikers die het probleem hebben. Gezocht op instelling, slider en schuif e.d.

Als ik een helderheid of zoiets wil instellen van bv een lamp dan zie ik in de kaart een schuif om deze waarde.in te kunnen stellen. Alleen als ik deze aanklik schiet deze gelijk naar 100 of 0.% en moet ik heel wat pogingen ondernemed om het goed te krijgen.
Ik gebuik een tablet (samsung s7} en telefoon (samsung s22.ultra) beide hebben het probleem. Huidige appversie.7.2.0.1217

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik denk niet dat ik de enige bent en heeft misschien iemand de juiste zoekopdracht?

Hoi Hans, het is ietwat onduidelijk. Wat bedoel je met ´de kaart’? De flow kaart? Heb je een screenshot?


In dit geval “bereik”.

Klopt inderdaad, hier hetzelfde euvel. Heb er maar ff een screenvid van gemaakt:
Peek 2023-07-10 01-00

Ha Peter,
Precies dat.

Welk Homey model heb je, en welke firmware draait er op? Het maakt vlgs mij niet uit, maar mss handig om te weten.
Ik heb een Pro19 v8.1.5

Zowel een hp eurly 19 8.1.5 en een hp eurly 23 10.0.0.rc133
En een HP16 maar die is nu even offline…

Maar ik denk dat het aan de app ligt…

Wel onhandig nu ik alle flows aan het omzetten ben van de hp19 naar de hp23. De flows van de HP16 via backup al op de.hp23 terug gezet

Thanks, ik denk ook dat het aan de app zelf ligt, maar iemand op Slack zei dat hij er geen problemen mee heeft. Hij was benieuwd welke firmware jij en ik draaien.

Een tip, ik zet de dimwaardes meestal in een variabele, dus dan heb je dat schuifje niet nodig :stuck_out_tongue:

En als er iets niet naar het zin is qua lichtsterkte, dan hoef je enkel de waarde van de variabele even te wijzigen, geen flows zoeken e.d. (of er op je mobieltje achter komen dat die lamp in een advanced flow zit…, dus dan moet je weer laptop pakken…)