Hulp bij een flow om te attenderen op voldoende zonne-energie om bv. te wassen

Beste mede Homey-isten,

Ik heb een kleine uitdaging. Ik ben nog niet zo heel goed in flows maken, maar ik wil een flow maken die een bepaalde kleur lamp laat branden als de waarde van mijn energiemeter een bepaalde waarde haalt. Dus bij bv. -750 groene lamp aan. Ik heb een flow gemaakt die bij het testen prima werkt, maar in de praktijk niets doet. Het zal waarschijnlijk aan de trigger liggen, maar ik weet niet hoe ik het op moet lossen. Ik heb een P1 meter van Homewizard. Wie kan mij helpen?

Even een (paar) logberichten opnemen dmv het sturen van berichten naar de tijdslijn. Dan weet je welke delen van de flow wel en niet uitgevoerd worden.

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

Geen oplossing voor je vraag maar een advies:

Voor de leesbaarheid van flows heb ik het zoomniveau van mijn browser op 67% procent staan. Daardoor passen er meerdere kolommen kaartjes naast elkaar.
Omdat er meerdere kolommen naast elkaar passen lukt het mij om de lijntjes alleen van links naar rechts te laten lopen.
De lijntjes kruizen nergens en lopen ook niet achter kaartjes langs.

Jouw flow zou er aldus zo uit kunnen zien:
(Op de DAN-kaartjes na, ik heb 5 keer dezelfde lamp aangezet)

1 Like

Beter laat dan nooit :wink:

Om de x seconden/minuten DSMR bevragen:

hpl1

Indien de bevraagde waarde veranderd: