Trigger instellen voor flow

Ik ben al een hele tijd bezig om een trigger in te stellen, maar kom er niet goed uit met Homey. Wel merk ik dat ik vaak nog denk als een Homewizard instelling, terwijl Homey ander functioneerd.
Het doel
Ik wil dat er iets gebeurd, nadat een bepaalde waarde word bereikt.

Voorbeeld
Zodra de hue sensor 80 lux of minder meet, moeten mijn buitenlampen aan gaan. Tevens wens ik een bericht, zodra dit gebeurd. En het liefst dat tussen een bepaalde tijd gebeurd, ook als de waarde, de ingestelde waarde is gepasseerd.

Wat gebeurd er nu/loop ik tegenaan

  1. Ik krijg meerdere meldingen ivp 1 melding.
  2. Als ik probleem 1 wil oplossen dan moet ik 2 grenswaardes instellen(groter dan en kleiner dan. Echter gebeurt het soms dat hij over dit spectrum heen gaat. Gevolg Ik krijg geen melding en de lamp schakeld
    2b. Zet ik de tussen waarde te ver uit elkaar, krijg ik weer meer meldingen dan 1 en word er ook meer frequentie verkeer gegenereerd.
  3. Bij Homewizard was er een optie: controleer de trigger, zodra het tijdsvak begint. Is deze er ook bij Honey?

Kan iemand mij helpen met een work around flow?

Je kan de flows die je al hebt gemaakt en geprobeerd hebt hier neerzetten.
Dan kunnen de de mensen die er veel verstand van hebben vertellen of je op de goede weg bent en welke aanpassingen je eventueel moet maken.
Zo leer je er ook meteen van.
Ik heb ook el een tijdje een Homey en leer nog steeds.

Ik denk dat dit de flow is die je nodig hebt

.
Zónder de tijdvoorwaarde, zou ik het op deze manier oplossen:

1 Like

In de EN sectie toevoegen dat de actie alleen moet plaats vinden als “lampen achteruit” uit staan.

En uiteraard aan staan in de flow waar de lampen worden uit gezet

Kan, maar niet alle lampen nemen de status over als ze buiten Homey worden geschakeld, bijv. KaKu.

Sinds een van de KaKu updates, ik weet helaas niet welke maar ik zit nu op 7.2.2, zie ik in Homey dat de KaKu APC3-2300R (stopcontact) nu de status na een aan/uitschakeling met de Kaku afstandsbediening wel degelijk overneemt.

Dan heb je ook een flow voor dat stopcontact denk ik, die getriggerd wordt door je afstandsbediening?
Want kaku stuurt een commando en checkt niet of het ontvangen is, krijgt dus geen terugkoppeling.
Als ik mijn a.b.'s, die rechtstreeks zijn gekoppeld met apparaten, bedien, komt er op diezelfde apparaten in Homey geen status wijziging door.

Ik heb daar geen speciale flow voor. Ik kwam er toevallig achter met een set die ik onlangs gekocht had. Daarna degene die ik aleen poos had opnieuw gekoppeld en toen gaven die ook het zichtbate resultaat als er manueel een aan/uit gedaan werd.

Het kan wel met kaku, maar dan moet het stopcontact zijn toegevoegd door de code van de afstandsbediening te kopiëren, dan weet het dus de code van de afstandsbediening waar het naar luistert.

1 Like

Dit ga ik eens proberen. Alleen nog even uitzoeken hoe ik de flow notitie kan krijgen. Ik kom met je voorbeelden denk ik een stuk verder.

1 Like

Het werkt. Dit is idd the workaround die ik zocht en werkt.
Thks

1 Like