Hoe krijg ik een flow aan bij een variabele trigger die verspringt

Ik heb de volgende issue die ik vanuit het Homewizard principe niet omgezet naar het Homey principe. Weet iemand wel een werkende flow oplossing?

Wat wil ik.
Ik het een flow welke uitgevoerd moet worden binnen een bepaalde tijdvenster. Het aansturend apparaat is een klik aan klik uit welke alleen licht-donker ziet.
Soms kan het gebeuren dat het trigger apparaat al op donker staat, maar dat hij niet binnen het tijdvenster zit. Komt de flow binnen het tijdvenster, dan werkt deze niet, omdat de trigger niet reageerd.
Bij Homewizard hadden we een optie: Evalueer op starttijd.
Is een trigger actief voor het tijdvenster, dan word de flow direct geactiveerd. Is de trigger voor de starttijd niet actief, zal de flow actief worden, zodra de trigger binnen het tijdvenster geactiveerd word.

Wat heb ik zelf al bedacht
Ik heb in als-dan een loop gebouwd. Echter blijkt dan dat Homey heel hard moet werken en er vertragingen optreden in andere (nog) uit te voeren flows of commando.

Heeft iemand een optie welke (ongeveer) hetzelfde functioneerd als bij Honewizard “ evalueer op starttijd”

Wat dacht je van een EN kaartje gebruiken

Hi Jvp,

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar wellicht is het op te lossen dmv 2 flows:
Flow 1:
ALS de tijd is [begin tijd bracket]
EN sensor is gelijk aan donker
DAN …

Flow 2:
ALS sensor is gelijk aan donker
EN tijd is tussen xx en xx
DAN …

Gr Bram

Dat heb ik, maar dat werkt niet, want als de trigger al is geactiveerd buiten de tijdsvak in Als, dan gebeurd er niks in dat tijdvak. De trigger geeft geen flow start meer

Even voor mij. In het tabblad ALS kan ik maar 1 trigger actie invullen en dus geen 2 zoals dit is in de tabbladen EN en DAN het geval is.

Maar voor de rest, vind ik de 2 flows wel een uitprobeersel. Dus ik ga eens verder stoeien. Misschien is een evaluatie optie een mooie aanvulling voor Homey Flows

Daarvoor is flow1:

Als het tijdvak start en de trigger is al,geactiveerd…

Ik ga er mee aan de gang. Dank je wel voor nu ecen

Ben zelf een voorstander van het opsplitsen van flows om het eenvoudig te houden en makkelijk te hergebruiken (how to structure your flows)

In jou geval kan je voor de DAN actie een aparte flow 3 maken (scene) die in de ALS Een flowkaart “deze flow wordt gestart” gebruikt.

Dan kan je die flow vanuit flow1 en flow2 aanroepen.
Hoef je de DAN niet 2x te beschrijven. En als je die in de toekomst aan wilt passen hoeft je alleen 1x flow3 aan te passen

Dank je wel. Ik kom er wel met hulp van jullie, om een fijne overstap te maken van HWZ naar Homey. De transitie is bijna afgerond en dan kan de HWZ naar de Exit worden verwezen🤭

Nogmaals dank voor al jullie hulp tot nu toe.