Flow werkt wel als test uit voer maar niet in praktijk

Hallo,

ik heb een flow gemaakt die werkt als ik hem test maar in dagelijks leven werkt hij niet


wat gaat er verkeerd

Zolang Hennie thuis is, en er iemand anders thuiskomt, moet het werken binnen de gestelde tijdstippen.

1 Like

Voeg eens wat papertrail kaartjes toe, dan zie je welke stappen triggeren en welke niet

Ik vermoed dat je wil bereiken dat:

Als Hennie thuis komt en het is tussen 06:30 en 23:00 uur zet verlichting kaars toon aan.

Wat je nu hebt gemaakt is

Als iemand thuiskomt en Hennie is thuis 06:30 en 23:00 uur zet verlichting kaars toon aan.

Mocht je het eerste willen bereiken kan je op deze manier een flow maken:

Dan zou ik eerder dit kaartje gebruiken. Dan heb je de logica kaart niet nodig

1 Like

Is Homey wel snel genoeg via die smart app dat Hennie thuis komt ? Ik zou het via tag manier doen

Dit heeft niets te maken met snelheid, je maakt alleen de flow niet onnodig complex.

Dit is overigens geen aparte “smart” app. Dit zit standaard in Homey

Sorry @Tasz die van jou begrijp ik die zit in Homey ja :wink: Die van @Roel_den_Hond is toch echt een smart app die is niet in Homey of het is een iPhone plaatje voor gebruikers ?

deze

Heeft een eigen topic hier

En is al heel veel over geschreven Search results for 'Smartpresence' - Homey Community Forum

FKey,

geinstalleerd maar nog niet echt kunnen vinden wat het probleem is. is het nog van belang waar je hem in de flow moet plaatsen
gr
Roel

Tasz
bedankt voor je tip echter wilde ik ook dat als “Hennie” opstaat de actie wordt uitgevoerd. vandaar mijn opzet

Nu werkt de flow alleen als Hennie thuis is.
Als iemand thuis komt en Hennie is niet thuis werkt de flow ook niet.

Ja,
In de “ALS” kan hij niet
Zet je hem in de “DAN” dan krijg je dus logging als dat pad gevolgd wordt
Zet je hem in de “ANDERS” dan krijg je logging voor die route
(Ik zet altijd in beide een kaart als er een “EN” actie is)

Grappig ik heb bijna de zelfde vraag/probleem.

ik heb:

  • neem snapshot van C1
  • Maar NIET als Andre thuis is.

Dit werkt prima, Maar nu wil ik een toevoeging dat tussen 23:00 en 05:30 ook als Andre thuis is.
Als er beweging is neem dan een snapshot.
Dus had ik bij EN gezegd tussen 23:00 en 05:30 alsnog snapshot nemen maar dat doet die niet.

het lijkt erop als je bij EN zet dat het die niet kan als Andre er is OF tussen 23:00 en 05:30 is?

Groet, Andre

Zo zou dat moeten werken denk ik:
Als

-Elke x seconden/minuten
En

-Andre is niet thuis
Of

-Het is na 23 uur
-Het is voor 5:30 uur
-Andre is thuis.
Dan

-Werk snapshot C1 bij
-Stuur snapshot C1 naar x na 2 seconden

Het EN gedeelte in flow ‘view’:

1 Like

Hoi @Peter_Kawa Wat ik dus nu heb staan,

Zo zou ik het willen hebben dat het werkt,

Groet, Andre

Hoi André,
Dat zou inderdaad moeten volstaan.
Dan kan hij altijd tussen 23 en 5:30 uur snaphots sturen, ongeacht jouw aanwezigheid.
Voeg wel een “C1 bewegingssnapshot bijwerken” kaartje toe, en vertraag het push kaartje.
Dit omdat het even duurt voor het snapshot klaarstaat.

Oh ja, het “tussen X en X uur” kaartje werkt soms niet, als middernacht er in valt.
Vandaar dat ik “na x uur” en “voor x uur” gebruik.

1 Like

@Peter_Kawa

Ik heb gisteren even getest maar helaas werkt de flow niet. als ik het bekijk is het eigenlijk dat hij denk je bent in huis dus die tijd dat je toch wilt dat een snapshot wordt gemaakt gaat niet.

een idee?

Zet ook eens een push bericht bij Dan Anders met daarin iets als “beweging gedetecteerd, maar de voorwaarden komen niet overeen”.
Zo weet je of de flow getriggerd wordt, maar niet aan een (de) voorwaarde(n) wordt voldaan.
Krijg je géén push melding, dan wordt de flow niet getriggerd.

De voorwaarden kloppen imho:
Óf je bent niet thuis
Óf het is tussen 23 en 5:30u (wel/niet thuis is hier niet van belang).

@Peter_Kawa

ik heb even een printscreen gemaakt, dan zie je dat die toch blijft hameren op dat ik thuis ben.
ik krijg BTW dan geen melding die ik normaal zou krijgen met een snapshot. als ik zeg “Andre” is afwezig in de app dan krijg ik deze wel toegestuurd. (buiten of binnen de tijd zoals de bedoelding is)

je ziet bij 1 melding dat ik thuis ben, en dat klopt idd
je ziet bij 2 dat deze tijd laag niet klopt wat ik begrijp want het is later (16:00)

conclusie is wel de flow blijft steken opdat ik thuis ben, want zet ik mij handmatig niet thuis en test ik krijg ik direct een snapshot + push melding.

Groet, Andre