Hier misschien oplossing die werkt, als je Aqara van Xiaomi, niet wil toevoegen.
Ik heb de homey pro, software 4.2. Als ik apparaten wil toevoegen ga ik altijd met het apparaat dicht bij de Homey staan en koppel het dan via de app. Ik heb een stuk of 30 routers zigbee, in het zigbee netwerk staan. echter in de tool staan ze allemaal solo aangegeven en niet als netwerk. Laatst probeerde ik 2x sensor van xiaomi toe te voegen, stond dicht bij de Homey en net als de andere Aqara apparaten, probeerde ik ook de 2 nieuwe aqara sensors toe te voegen, dat lukte totaal niet. Even later probeerde is het opnieuw vanuit kamer 7 meter verder vanaf de homey en probeerde het opnieuw van daaruit, beide aqara sensors pakte meteen. Ik denk dat het komt omdat ze dan via een ander router punt in mijn zigbee netwerk contact maken. Dus wanneer je altijd dichtbij je Homey staat en je zigbee netwerk is niet goed, dan heb je kans dat er steeds via zelfde zigbee router wordt toegevoegd en die zit dan “vol”.
Misschien dat het andere mensen helpt die problemen hebben met batterij zigbee apparaten toe te voegen. Ga eens toevoegen als je dicht bij ander zigbee router punt staat, al is dat stuk verder dan waar je Homey staat.
Ik hoop dat mijn redenering juist is.
Die router is waarschijnlijk Homey zelf. Maar je redenering klopt