Aeotec sirene geeft licht signalen

Mijn aeotec sirene werkt in diverse flows prima. Maar dat ding staat ongevraagd lichtsignalen te geven. Het lijkt er op dat hij reageert op de ikea bewegingssensoren.
Iemand enig idee hoe dat uit te krijgen?

Misschien zitten in eenzelfde (lokale) groep? Ik heb zelf geen ikea spullen en kan dat dus niet verder uitzoeken.

De enige sirenes van Aeotec die ik kan vinden zijn Z-Wave, terwijl IKEA Zigbee is. Dat zijn twee protocollen die elkaar niet in de weg kunnen zitten op die manier.

Bestaat er überhaupt een Homey commando om alleen het licht aan en uit te zetten?

Tijd om log kaartjes aan iedere actie van die flows toe te voegen, zodat je informatie terug kunt zoeken;
Dat kan met tijdlijnkaartjes (niet 100% betrouwbaar), of met kaartjes van de Simple Log app

Peter, werkt dit alleen in advanced flows?

Tijdlijnkaartjes vind je ook in de simpele flows, onder “Notificaties”. En anders de app Simple (Sys) Log installeren om met log messages te werken.

Dankjewel voor het meedenken allemaal. Intussen zelf uitgevonden dat je in de geavanceerde instellingen bij lichteffecten alles op 0 zetten… eigenlijk simpel.

1 Like

Ah, het was een soort ingebouwd ‘auto-alert’ lampje zeg maar.
Weer wat geleerd :wink: