Aeotec Indoor Sirene 6

Voor Aeotec en Homey Pro programmeurs.
Ik heb een Aeotec indoor sirene 6 gekoppeld aan mijn Homey Pro. Deze werkt goed, totdat er een update van Aeotec of Homey Pro komt. De Aeotec versie gaat van 2 naar 3.2.2 en de sirene wordt niet meer herkend in Homey. Dan moet ik de sirene verwijderen en weer opnieuw toevoegen. En in alle flows weer toevoegden. Vervolgens gaat Aeotec van 3.2.2 naar 3.3.0 en hetzelfde liedje weer. Alles weer opnieuw instellen. Ik dacht dat het aan Arotec ligt, maar bij een update van Homey naar software versie 7.1.5. weer hetzelfde. De sirene wordt niet meer herkend en ik moet alles weer opnieuw instellen.
Wie O Wie weet hier raad mee.

En wat is precies de reden dat je steeds “upgrade”?
Staan er leuke nieuwe dingen bij die je niet kan missen?
Gewoon automatische updates uit zetten. Mocht je dan toch nog willen “upgraden” dan kan je dat altijd handmatig doen en eerst ff rondneuzen of er geen bugs in de nieuwe versies zitten .

Hallo Roco,

Ervan uitgaande dat de ontwikkelaars van de updates nieuwe beveiligingen inbouwen om gespuis buiten de deur te houden en eventuele stabiliteit te verbeteren. Want waarom zouden ze anders de moeite doen om te upgraden.
Groet,
Ben.

En daar gaat het meestal verkeerd.

Maar hier staat de changelog en kan je dus zien welke dingen er veranderd zijn of eventueel toegevoegd.
Ik blijf nog wel bij mijn opmerking over de automatische updates, alles op handmatig zetten!

Dank je wel voor de link. En ik heb idd inmiddels de update uitgezet voor Aeotec en Homey.
Groet,
Ben

1 Like

Hallo, ik weet niet als ik hierop verder kan inpikken maar ik heb een aeotec siren 6 gekocht die dienst moet doen als inbraaksirene. Ik heb deze geinstalleerd en een aantal flows voor gemaakt (geluid 100%) maar ik vind toch dat dit het geluid niet is die ik verwacht om een inbreker weg te jagen. Als ik de sirene doe afgaan kan ik nog gewoon praten met mijn vrouw of kunnen de kinderen toch zeker meer lawaai maken dan de sirene zelf… Of kan ik mijn geluidsinstallatie zetten zodat ik die zelf niet meer hoor luiden… Bestaan er sirenes die echt luid gaan? of heb ik iets verkeerd gedaan, omdat ik in vele reviews lees dat deze echt luid zou gaan… ofwel ben ik doof :sweat_smile:

Via de instellingen is het volume te bepalen. 100 is de max en daar wordt je doof van :stuck_out_tongue:

Bij mij staat die ook op 100% maar daar wordt ik niet doof van hoor… Mijn slijpschijf maakt stukken meer lawaai dan die sirene. Ik heb een app afgehaald om de decibels eens te meten (in hoeverre dat die apps juist meten??) Maar ik kom niet meer uit dan 72 DB, roepen kan ik zeker harder en de kinderen zeker.

Hallo KV,
Kijk eens bij de geavanceerde instellingen van de Sirene6. Je kunt deze n.l. ook instellen als huisbel, en dan is het geluid idd beduidend lager in Db ook al staat er dan 100% bij. Succes.
Ben.

Alle instellingen zijn volgens mij juist ingesteld, en ik mag het product omwisselen. Hopelijk dat dit probleem dan wel opgelost is… grts