Op zoek naar een goede z-wave binnenshuis sirene

Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een goed werkende - lees 100% compatibele - binnenhuis sirene voor mijn homey pro. Voorheen gebruikte ik Heiman maar deze gaan regelmatig stuk en zijn nu niet meer verkrijgbaar. Als ik lees dat AEOTEC niet volledig instelbaar is aarzel ik om deze te kopen. Heeft iemand advies ?
Ik heb enkel een Z-wave netwerk, geen zigbee dus bij voorkeur ook Z-wave.
Bedankt alvast

Weet niet exact wat je wilt doen dat de AEOTEC niet zou kunnen, maar misschien is de Neo Coolcam een optie?

(deze webshop was het eerste resultaat op de zoekopdracht, zou zeker even kijken of hij elders misschien goedkoper is etc)

En LET OP, er is ook een Wifi versie die redelijk identiek eruit ziet, dus even goed opletten tijdens het zoeken dat je de Z-Wave besteld

Hi Chris,
Bedankt voor de reply. Wat betreft de AEOTEC : ik lees dat het instellen van volume ed. niet evident is in Homey. Ik wil gewoon zeker zijn vooraleer ik koop dat alles goed werkt.

Ik heb reeds heel wat zaken lopen en mijn ervaring is dat van sommige merken bepaalde zaken niet werken met homey, vb. batterijmelding bij POPP ed. Ook heb ik dat sommige devices niet 100% werken vb. sturen van insteltemperaturen naar POPP radiatornknoppen → het gebeurt dat een knop eens een commando mist. Dikwijls toch iets wat frustreert.

De NEO : was ik vroeger fan van, maar kan nergens een CE keuring bekomen, enkel de CE China Export. Ik ben daar voorzichtig mee want in geval van brand ben je de pineut als de verzekering dit vaststelt. Uiteraard enkel voor items die continu in het stopcontact zitten…

Dus terugkomend : indien alles goed werkt van AEOTEC met homey wil ik deze zeker kopen. Dit merk is nieuw voor mijn circuit en wil dit eerst bij deze verifieren…

Dit is al meer dan een jaar geleden toegevoegd aan de app.
Gebruik de sirene 6 diezelfde lengte (aangezien ik geholpen heb met die implementatie) en werkt erg goed.

Die CE goedkeuring is op zich wel erg belangrijk, zeker voor de verzekering als het wel mis gaat, het onderscheid in het logo is echt minimaal inderdaad :slight_smile:

Aangezien die Neo coolcam in Nederlandse winkels verkocht wordt (en niet alleen geleverd word aan Nederland vanaf bv Aliexpress), doet mij vermoeden dat ze nu wel een CE hebben, volgens mij is dat nl anders niet toestaan om het binnen de EU te verkopen en is dat zelfs een economisch delict.

top. Bedankt

Ik gebruik ook de Neo Coolcam sirenes (z-wave). Mooie is dat ik ze ook als deurbel kan gebruiken, dus hebben een dubbelfunctie. op die manier. Via commandos’ om te zetten van deurbel naar sirene en weer terug (keuze alarm/bel toon).

En hard en irritant genoeg als sirens :smiley: Batterij gaat best lang mee, zeker voor een sirene die eigenlijk vrijwel nooit afgaat. Neem wel een paar batterijen op voorraad, want bij 20-30% accu kan het zijn dat deze af blijft gaan en je de batterij moet vervangen. Heb ik vorige week nog aan de hand gehad, elke 2 minuten een deurbel in mijn geval. Batterij te leeg.

Hi Robin, ok gebruik de Aeotec, heel veel mogelijk heden, huisbel (goede lange afstand werkt super) alarm eigenlijk alles. Ik vind de instellingen echt heel lastig en ben er nog niet helemaal uit! Groet Heiko

Heb eigenlijk dezelfde vraag, maar zie in deze thread niet een bruikbaar antwoord. De Neo coolcam sirene waar naar verwezen wordt lijkt mij geheel niet bruikbaar omdat de app daarvoor outdated is. Werkt niet op de nieuwe Homey Pro 2023.
Dus blijft de vraag: welke sirene is volledig inzetbaar binnen Homey Pro (2023)?

Van NEO CoolCam is een testversie die wel werkt op de HP2023.

OK, goed om te weten dat de NEO coolcam sirene in beginsel werkt.
Ik had ondertussen bij de Robbshop de Aeotec Sirene Z-Wave Plus 105dB Siren 6 besteld omdat ik de indruk had (gegevens Homey en gegevens Aeotec) dat die werkt met de HP 2023. Zal in deze thread laten weten of die inderdaad werkt. Zou bruikbaar moeten zijn als echte sirene, maar ook als ding-dong deurbel.

De Aeotec Sirene Z-Wave Plus 105dB Siren 6 nu een week in gebruik als sirene voor het alarm, als deurbelgong en om geluiden te geven binnen flows zodat ik weet dat die flows afgerond zijn (bijv Alarm Aan en Alarm Uit). Dat werkt allemaal prima met deze sirene. Er zitten 30 geluiden op, dus ruime keuze. Heb niet kunnen vinden of/hoe je zelf een mp3 op de sirene kunt afspelen.

1 Like