NEO Coolcam Sirene Z-Wave Plus

Heeft iemand ervaring met deze app bij Homey

Beetje duistere vraag maar ik heb zeker ervaring met de Neo Coolcam app ja. Wat wil je precies weten?

Ik overweeg het apparaatje aan te schaffen, maar heb steeds moeilijkheden om een Z-wave apparaat geïnstalleerd te krijgen in mijn Homey. De leverancier geeft geen garantie en verwijst naar dit forum. Op de website staat dat het apparaat ook met Homey werkt.

Op de website staat dat hij werkt met Homey maar je krijgt daar geen garantie op?
Ik weet niet precies welke sirene het is, heb je een link?

Dit is weliswaar nog een demo, maar de echte zou er aan komen :frowning:https://www.robbshop.nl/alarm-sirene-2-z-wave-plus-neo-coolcam-demo)

Weet niet of hij al ondersteund word maar weet wel dat de developer van deze app wel deze sirene zou willen toevoegen als jij hem de goeie info door geeft. Toch, @MarcoRuiter ?

1 Like

Doet het :kiss:

2 Likes

Weten jullie al wanneer de neo coolcam alarm sirene 2 z-wave plus wordt toegevoegd?

Volgens mij snap ik het niet helemaal.
In de app zie ik de neiuwe sirene nog niet staan.
Dus vandaar de vraag.
Of mis ik iets?

Apparaten -> + -> neo coolcam -> sirene/deurbel

Kind kan de was doen :wink:

Ik had niet in de gaten dat hij in de Beta version staat.
je moet het maar weten.
Weer wat geleerd!

Top Thx!!

1 Like

@MarcoRuiter fijn dat de NEO Coolcam Siren (2) wordt ondersteund! Via een Duits topic las ik dat je wel 9 deuntjes kunt kiezen, maar alle 9 spelen hetzelfde ‘ding dong’ deuntje af. Om toch andere deuntjes voor elkaar te krijgen, kwam @Osorkon met een alternatieve manier, door gebruik te maken van het sturen van parameters via een zogenaamd “stuur ruw commando”. (instellingen → power user experiment, moet aan staan)

Kun jij hier meer over vertellen of dit een bug is en of dit wordt opgelost op termijn zodat er wel een mogelijkheid is om de 9 deuntjes via flow kaartjes te kiezen i.p.v. een raw zigbee signaal parameter code als 0x70, 0x04, 0x06, 0x01, 0x05 (Instructie parameter lijst)

Ben benieuwd naar je reactie voordat ik het product aanschaf.

@rvdeijk:

fijn dat de NEO Coolcam Siren (2) wordt ondersteund!

Ik heb deze sirene. Het werkt heel goed met Homey:

Nu heb ik deze sirene gekocht (is dit het nieuwere model?) Het kan niet worden aangesloten op Homey:
image

@glupschi Dit is inderdaad versie 2 (NAS-AB02ZE), deze heb ik ook besteld en zou gewoon moeten werken met homey via de NEO Coolcam app als ik naar de ondersteunde apparaten kijk:

Hmmm… :thinking:
Het apparaat maakt echter geen verbinding met Homey. Deze advertentie blijft voor onbepaalde tijd zichtbaar:

Er is maar één sirene in de app!

@MarcoRuiter We wachten met geduld op jouw antwoord :slight_smile:

@glupschi
Controleer eens het modelnummer van het apparaat. Er zijn namelijk meerdere varianten:
NAS-AB02W (WiFi)
NAS-AB02Z EU (Zigbee 868.4MHz)
NAS-AB02Z US (Zigbee 908.4MHz)

Hoe kom ik erachter welk modelnummer mijn apparaten hebben?
Zoals ik al zei, ik heb er twee. Ze zien er anders uit. Zie mijn foto’s hierboven. De blauwe lijkt een nieuwere versie te zijn

Het is me nu gelukt om beide met Home te verbinden. Het was mijn fout. :face_with_hand_over_mouth:

Het is een goed idee om de berichten op het display nauwkeurig te volgen:
1.) Druk driemaal op de knop
en dan weer
2.) Druk driemaal op de knop.

Beide apparaten zijn perfect verbonden en werken probleemloos met Homey. Mijn koopadvies gaat naar de rode versie vanwege het betere geluid.

1 Like

Vreemd genoeg lukt het mij niet deze te koppelen. Ik heb de nieuwere versie en geen idee hoe ik bij de beta versie van de Neo apps kom. Wellicht kun je nog een Monkey-proof uitleg geven? Dank

Zou deze NEO Z-wave Plus NAS-AB02Z ook compatible met Homey zijn? Of moet het echt een NAS-AB02Z-E type zijn?