Neo coolcam bewegingssensor z-wave plus 2

Hallo,
Ik heb een NEO COOLCAM BEWEGINGSSENSOR Z-WAVE PLUS 2 gekocht. Maar werkt niet lekker met homey (las ik ook op Robb shop). De app detecteert bijv. Beweging niet of dan staat er 5u geleden.

Weet iemand of er een update van de app komt zodat pir2 ook beter ondersteunt wordt?

i have the 1 and 2 (NAS-PD01ZE/NAS-PD02ZE) and both seem to work fine. movement, temperature and lux measurement.

Even the interval can be set to 5 seconds if desired which another pir does not support (that one has minimal 60 seconds)

So i find them working quite well. No experience yet with version 3

Dank voor je antwoord, maar lijkt nog steeds hetzelfde. De bewegingsensor zelf knippert wel obv beweging, maar geeft hem niet door aan de homey (app)

Ok, dus ze zijn wel goed te koppelen in Homey maar werkt de sensor dus niet goed ?

in het Zwave overzicht lijkt wel alles goed ?
Als het zwave gedeelte werkt maar de sensor doet verder zaken niet goed, dan is het de vraag of ze gewoon niet goed zijn of wellicht dat de app de sensor niet goed uitleest/aanstuurt.

dan is het dus zien hoe daar achter te komen. Wellicht een test via iemand die een andere domotica heeft met zwave ondersteuning.

Ik heb het vermoeden dat het apparaat de homey app niet goed aanstuurt / dat de app niet goed functioneert.
Ik heb verder niets van zwave, dus ook geen overzicht oid. He. De motion sensor dus direct via homey app aan de homey gekoppeld.
Als je verder rondlerst zie je ook wel dat homey eigenlijk neo coolcam niet goed ondersteunt

Hier werken ze prima. wellicht een keer opnieuw toevoegen na verwijderen.

als het geen gevoed apparaat is (dus ook geen router functie) , moet die dicht genoeg bij de homey staan, zou dan proberen of een paar meten er vandaan of zelfs heel dichtbij om te pairen.

Gaat het pairen verder wel goed dan eigenlijk ?

En dit baseer je allemaal op het enige Z-wave device wat je hebt, die ook nog eens batterij gevoed is en die heel waarschijnlijk te ver bij Homey vandaan staat?
Onzin allemaal natuurlijk. Heb meerdere Neo Coolcam devices die geweldig werken. Zitten wel in een geweldig mesh netwerk natuurlijk, zoals het hoort.

helaas is met het batterij gevoede apparaten lastig te testen maar je zou denken dat dat mogelijk moet zijn.

Hier ook totaal geen problemen met deze apparaten maar zodra er geen router in de buurt is, moet een zwave apparaat op batterij dicht genoeg bij de homey zijn.

bij twijfel anders terug sturen naar de leverancier. Ik heb alleen nog niets gehoord over hoe goed het apparaat te pairen is met de Homey; lukt dat wel goed of niet ?

als het pairen wel werkt dan zou ik het apparaat eerst goed testen vla in de buurt van de Homey. Neo Coolcam apparten staan erom bekend geen ver bereik te hebben dus dat moet zonder een zwave router apparaat wel dicht genoeg bij de Homey zijn.

Gast, “onzin allemaal natuurlijk”, serieus?

1 Like

Pairen is wel gelukt. Zit denk ongeveer 20m tussen. Ik ga proberen hem wat dichterbij te plaatsen, kijken of het werkt.
Dank in ieder geval allen voor het meedenken

Heb hem nu binnen 1m van de homey staan en dan werkt het wel inderdaad. Dus even op onderzoek hoe ik z-wave netwerk/bereik kan versterken.
Nogmaals dank allen.

das heel simpel, een gevoedde zwave ergens plaatsen op dezelfde lokatie.

dus evt een Fibaro of Neo coolcam powerplug bijvoorbeeld

Ik heb ook redelijk veel issues gehad. Ik heb een PIR V2 op de begane grond staan en eentje op de 2e verdieping. Homey staat op de 1e verdieping.

Sinds het wegvallen van mijn Fibaro roller shutter (ik zit met een zonnescherm motor die ik moet vervangen) heeft dit duidelijk een effect op de goede werking van de PIR, omdat de Z-wave mesh werd uitgedund.

Na de aanschaf van een Aeotec Z-wave range extender 7 werkt alles weer zoals t moet werken. Ik heb deze extender op de 1e verdieping geplaatst

Ik heb ook een PIR V2. Ik gebruik de sensor om bij beweging (in een hal) het licht aan te doen. Hij werkt goed, maar om de werking alleen in te schakelen bij te weinig licht lukt mij niet. Ik begrijp eerlijk gezegd de instellingen en bijbehorende toelichting niet. Kun je mij misschien wat voorbeeldinstellingen geven.
Ik wil dat bij te weinig (?) licht de bewegingssensor het licht aan doet en bij genoeg licht niet. Welke waardes moet ik dan waar instellen?

Je begrijpt de PIR V2 niet of heb je moeite met het aanmaken van flows.

Een setup voor automatische verlichting bestaat vaak uit meerdere flows. Aangezien je aangeeft alleen problemen te hebben met de helderheid tref je hieronder een voorbeeld hoe ‘helderheid’ van de PIR is toegepast

Ik probeer het met deze flow :


en deze instellingen :

Toch krijg ik het niet voor elkaar om het moment van “licht aan” aan te passen aan de lichtsterkte.

Mijn instellingen wijken niet heel veel af behalve dat ‘Wakker worden interval’ bij mij niet staat aangevinkt.

Zou je eens kunnen kijken of op basis van beweging de LUX sterkte ook mee wijzigt? Door op t LUX symbool te tikken zie je t tijdstip van de laatste update.

T zou kunnen zijn dat wijziging van de LUX niet opgemerkt wordt door Homey

Geeft aan 19 uur geleden, lijkt dus niet op veranderingen. En kun je ook aangeven welke instelling daar debet aan is ?

Ik heb het zelfde probleem met mijn v4 pir sensoren.
Ik heb de ruwe parameters ook aangepast bij instellingen maar het lijkt er bij mij ook op dat hij pas reageert als er veel verschil in lichtste is.

Vanmiddag bleef deze ook hangen op 46Lux. In de ruwe instellingen heb ik ingesteld dat hij bij een wijziging van 1 Lux moet rapporten maar het lijkt niet te werken. Wanneer ik er een vel lampje voor hou update hij direct naar 1200 ofzo en wanneer ik deze er voor weg haal past hij de waarde direct aan naar 2 Lux.

Met mijn homey 2019 had ik hier ook nooit geen last van maar met de pro 2023 werk het niet zo als het moet.
Heb 5 neo coolcam pir sensoren in een goed netwerk met meer dan voldoende routers.

Geen idee. Ik had een paar jaar terug veel problemen met de PIR. Data kwam niet (of met te lange interval) binnen bij Homey tot geen connectie.

Ik heb toen een Aeotec Range Extender 7 aangeschaft en sindsdien geen issues meer (3x afkloppen op hout :sweat_smile:)

Mijn Homey 2019 staat op de 1e verdieping, net als de range extender. De PIR’s staan op de begane grond, in de woonkamer op de 1e en op de overloop op de 2e. Zowel beweging als lux wordt perfect opgepakt.