Advies P1 meter gevraagd

Ja dus ik kan 10 jaar een abo nemen op homewizard en dan ben ik net zo duur als deze optie. Wie weet welke oplossingen we tegen die tijd weer hebben

Ik probeer nog steeds te achterhalen wat je bedoel met β€˜deze optie’ aangezien er legio alternatieven voorbij gekomen zijn…

De Youless kost €89, je kan ook zelf iets maken.

Ik denk dat de frustratie, dat @Z0tteke bij aankoop niet door had dat de data maar 1 jaar bewaard wordt, parten speelt. Maar ja, je had je ook moeten afvragen of je je data wel weg had willen geven aan een andere partij. Dan was je wel duidelijk geworden waarom die HomeWizard goedkoper is dan de Youless.

Overigens is de HomeWizard P1 meter geen elektriciteitsmeter, maar een apparaat dat een P1 elektriciteitsmeter uitleest, een energiemonitor dus.

Ik heb geen frustratie hoor, ik heb dit topic niet geopend :smiley:
Wat je overigens ook kan doen is de laatste maand van je jaar een abonnement nemen voor 0,99. Data exporteren en maand later abonnement opzeggen.

Data blijft een jaar bewaard bij Homewizard.

Ik zie dat de reply op mobile niet goed gegaan is. Ik doelde op de plugwise.

Dank voor alle reacties! Ik ga zeker eens een aantal adviezen verkennen.
Voor nu start ik met domoticz. Ik zie namelijk dat er nu wel een homey app voor is. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik de csv data kan importeren (mits mogelijk).

Om nog te reageren op de kosten van HW: Het is mij nooit opgevallen dat ik voor behoud van data langer dan een jaar moet betalen. Wel dat er tegen betaling extra mogelijkheden waren zoals export naar csv bestand en wat andere inzichten die ik niet nodig heb. Toch zuur dat je dan verrast wordt met de kosten voor een abo. En de kosten zijn niet hoog, true. Maar met alle mogelijkheden die ik heb om data lokaal op te slaan vind ik het zonde om ervoor te moeten betalen.