Advanced Flow - Twee triggers voor een ALL blok werkt niet?

Hallo,
Ik ben nu al een lagere tijd bezig met advanced flow en ik loop een beetje vast het “alle” blok.
Heb een flow gemaakt voor een rolluik welk moet zakken bij een bepaalde zonnestand i.c.m. de weersverwachting. Echter als ik ze afhankelijk van elkaar test gaat het wel door, maar alles tegelijk werkt niet. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe. Volgens mij is het iets kleins, maar ik zie hem even niet.

Alvast bedankt,
Robert

Twee Triggers voor één ALL werkt nooit.

Echt nooit ? Of alleen in heel zeldzame gevallen ?

Bv zon gaat onder en temperatuur veranderd kunnen toch gewoon tegelijk plaats vinden ?

Just curious. Zou zelf nooit zo’n fragiele trigger willen gebruiken…

Oke, ik was in de veronderstelling dat je met een logicablok dit kon creëren. Dan moeten we even verder puzzelen. Verklaart wel gelijk waar het niet werkt :upside_down_face:

Dus als ik alleen de Azimuth trigger aansluit op alle drie de logicablokken zou het moeten werken toch?

kopt,
ik denk dat je ook de onderste tag moet vervangen maar die zou ook op het device beschikbaar moeten zijn

Ipv ‘ALL’. Kun je kaarten natuurlijk achter elkaar zetten en zo voorwaarde na voorwaarde testen. Hang zonodig wel wat achter de ‘false’ connector anders stopt je flow…

Dat is misschien wel wat makkelijker. Dacht probeer is een keer een ALL, maar merk wel dat je aardig moet omdenken aangezien alles ge-triggert moet worden. Beetje bij beetje leren we steeds weer bij.

Ik zou na de azimuth en altitude triggers een ‘any’ card toevoegen en deze verbinden met de drie voorwaarden erna

Ja, stel dat de zon ineens wel de azimuth verandert en maar op dezelfde hoogte (altitude) blijft of andersom, dan zit je met dubbele triggers in ieder geval veilig.

Als reactie op je 1e vraag, dit gaat nooit werken, zelfs als het op dezelfde (nano)seconden zou lijken, het is nooit echt tegelijk.
Maar het is ook niet alleen “tegelijk” wat tegen zit, zo is “Homey Flows” gewoon geschreven dat elke trigger kaart eigenlijk totaal apart is, en weet niet dat er andere trigger kaarten zitten op hetzelfde canvas.

1 Like