Zit er een kaartje bij die ik kan gebruiken om de waterdruk te monitoren?
Ik had gisteren ineens een hele lage waterdruk. Bij toeval zag ik dat op de manometer. Dat had ik graag in mijn Dashboard gezien. Ik kan echter geen flowkaart vinden die iets met de waterdruk doet.
Geen lekkage gevonden. Misschien een automatische ontluchter die is blijven hangen in de adlar zelf ??
Voor zover ik na kan gaan is er geen instelling of modbus register om de waterdruk te monitoren. Alleen waterdebiet, waterflow-switch/status en koelmiddel-drukgerelateerde faults/switches, maar geen cv-waterdruk sensor beschikbaar.
Er zijn dus ook geen Tuya DPS waarden wat betreft de waterdruk in de interface. Daarmee dan ook geen flow kaartje helaas ;-(
Werkt deze app ook met de nieuwste Adlar Aurora III propaanwarmtepomp? Ik heb nog geen Homey, als ik die aanschaf kan ik het proberen, maar misschien heeft iemand al ervaring ermee
Naast de Tuya aangestuurde variant voor de Adlar Aurora I en II serie warmtepompen, is er een modbus-tcp aangestuurde variant in de maak, die al in een redelijk gevorderd stadium is.
Voor zover ik weet werkt de aansturing van de Adlar Aurora III met een andere niet Tuya gerelateerde app, dus zal een modbus-tcp aangestuurde app de logisch voor de hand liggende en wellicht zelfs enige werkbare vorm worden voor op de Homey.
De set aan modbus registers is anders samengesteld dan die van de Adlar I en II serie warmtepompen. Mijn intentie is om van de modbus-app uiteindelijk twee drivers aan te bieden, voor de bediening per warmtepomptype.
De functionele werking van de modbus-tcp app trek ik gelijk aan die van de Tuya gebaseerde app, dus inclusief het rijke aanbod aan flow-kaartjes met sensoren en insights die nu de Tuya app in zich heeft.
Ik zal binnenkort wat schermprintjes delen van de modbus-tcp app ter illustratie.
Ik heb een publieke testversie klaargezet voor je:
Kijk bij https://github.com/hhi/org.hhi.adlar-heatpump-modbus/tree/main/docs/setup voor mijn setup van de Elfin EW11(a) met afbeelding erbij. Voor stroom heb ik een oude 5V iPhone adapter gebruikt, met een USB 2.0 kabel (rood + en zwart -) draadje koppelen. De A en B van de Jan module koppelen aan A respectievelijk B van de EW11.
Deze toestap is de eerste versie die live naar de WP gaat. Hiervoor werkte ik met een modbus service emulator.
Heeft iedereen zo af en toe last van. Kan denk ik niet zoveel kwaad.
Heeft te maken met de plotselinge disconnect die de WP uit zichzelf doet, in combinatie met de af en toe instabiele Homey gerelateerde onderliggende local tuya api.
Wat ik ook gemerkt heb is dat er remote geconnect wordt met de WP (door Tuya of Adlar?) waardoor deze soms net eventjes botst met een gelijktijdige een lokale bevraging.