Hi,
Sorry for the delay. I am ill right now.
I have version 2.3.2 (test) installed.
My calculated Setpoint Temp is now 16 degrees.
I can turn the knob manually to 16 but than it jumps back to 20…
Hoi Bernd,
Dat kan typisch bij een actieve stooklijn. Na een paar seconden neemt die het weer over.
Ik zou geen actieve stooklijn moeten hebben.
Hoe controleer ik of die bij mij aanstaat?
Waar staat je curve nu op, sluiting/off of een andere waarde?
Wat een extra restrictie kan zijn is: dat de ondergrens wordt bepaald door:
| 0x016F | P111 | Heating set temp lowest |
|---|
Op OFF.
Surprise, die staat op 20.
Aha, dus heeft Temp setpoint nooit lager gestaan dan 20. Ook bij eerdere apps niet.
Dank je wel voor het mij wijzen op P111.
Hi @H_Hi,
I am busy with modifying my flows, based on your local Tuya app, to the app based on Modbus.
One very handy card seems no longer available…
De Waterstroom is veranderd welke de variabele waterstroomwaarde beschikbaar maakt.
Ik trigger daar diverse flows mee en stuur mijn dashboard daarmee aan.
Zou jij die kaart ook in de modbus app beschikbaar willen maken?
Zou ik heel fijn vinden.
Sorry voor mijn Engels soms. Ik word een beetje gesplitst in mijn persoonlijkheid wanneer ik op meerdere plekken reageer (ik krijg wel eens boze reacties dat ik in net NL schrijf, niet in de gaten hebbende dat het Engels moet zijn…).
Hallo @H_Hi Na enige afwezigheid weer terug in NL. Helaas is het hier nog steeds koud 's nachts zodat de WP nog loopt. Ik kan nu ook weer even verder met de app aan de slag. Het enige wat bij mij niet werkt is het automatisch doorgeven van de nieuwe “set temperatuur” als doeltemperatuur uit de adaptieve regeling. Het kaartje heb ik aangemaakt. Veel geprobeerd maar lijkt niet te lukken. Ik krijg wel via een de “huidige” en “aanbevolen temperatuur” . Aanbevolen wil ik doorzetten naar doel temperatuur. Dat doe ik nu van hand in de homey app. Ik zag ook de Modbus implementatie die nu door @Bernd_Gaykema gebruikt wordt. Zal ik daar naar overstappen? De hardware kan ik wel even bestellen. Dan ben je toch niet meer afhankelijk van de Tuya cloud verbinding.
Hoi Harry, welkom terug in ons koude kikker landje ;-
De target setpoint laat zich alleen instellen als je de verwarmingscurve (heating curve) op OFF (/UIT of zoals de SmartLife app dat aangeeft als ‘sluiting’) hebt staan. Daarmee dan ook geen custom stooklijn. Je kunt wel sturen met behulp van het custom stooklijn kaartje dat deze instelling emuleert, waarbij je de setpoint in dit geval ook zelf weer moet toekennen middels het set target setpoint kaartje.
Als je wel bewust een (custom) stooklijn hebt ingesteld, zal deze altijd na enige seconden je iegen weggeschreven waarde overschrijven. Dit is standaard gedrag ongeacht of je de loal Tuya app of de nieuwe modbus variant gebruikt.
Goede avond,
Na het lezen van dit forum ben ik erg geintresseerd om mijn Adlar Aurora 3 warmtepomp te koppelen aan Homey. De instructies zijn duidelijk, ik kan Tuya aan Homey koppelen. Maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn Adlar Aurora 3 in SmartLife of Tuya. Wordt deze wel ondersteund door Tuya? en kan iemand mij helpen deze toe te voegen.
Groeten Sjors
Hoi Sjoors,
De Adlar 3 laat zich voor zover ik verneem niet via Tuya aansturen.
Het enige alternatief voor Homey is de modbus III app die in ontwikkeling is.
Zie: Adlar Warmtepomp modbus aansturing