Adlar Warmtepomp modbus aansturing

Tot nu toe was er nog geen aansturing van de Aurora I/ II en III series via de modbus.

Aankondiging public test installs op Tweakers

Adlar I/II en III bronnen
Adlar I/II serie Adlar III serie
Homey public test install Homey public test install
Homey Forum Homey Forum
Broncode Github Broncode Github

Mijn setup voor het bedienen van data uit externe bronnen, ten behoeve van bijvoorbeeld COP bepaling:

Hoi,

Misschien een goed idee om de bedrading van de modbus/TCP-IP unit hier ook weer te geven terwijl de JAN wel of niet gekoppeld is.

Ik werk nu Tuya-loos… Zie mijn opmerkingen als privé-berichten.

Schermafdrukken van de Aurora Adlar I/II modbus variant.

SENSORS & CONTROLS

INSIGHTS

DASHBOARDS

SETTINGS

ADLAR III shots
The Aurora III heeft veel overeenkomst met de Aurora II serie. Wat wezenlijk van verschil is, zijn de modbus registers (in samenstelling en aansturing). Ook onbreekt het custom stooklijn dashboard.

Zoals al geschreven op Tweakers is het mij gelukt met de Elfin en deze app. Mijn eerste modbus ervaring. Instructies waren over het algemeen helder! Sommige dingen moest ik even 2 keer kijken .

Heb nu wel deze fout en ik zie verouderde data in Homey. Hoe is dat te verhelpen?

Mijn elfin heeft een vast IP

Mooi te horen dat de app niet alleen bij mij draait :wink:

De melding kwam bij mij ook voor, bijvoorbeeld op mijn telefoon. De reset naar normale toestand ging niet vlekkeloos.

Wat actualiteit van de data betreft, afhankelijk van de setting hoevaak te lezen, kan het verschil 10 seconden bedragen. Als dezelfde waarde nogmaals gelezen is doet de app wel een interne update, maar Homey zelf wijzigt dan de sensor waarde laatste update stand niet, zo kan het zijn dat de laatste update (vee;l) eerder in de tijd aangeeft.

De melding blijft bij mij en hij laat op de telefoon in Homey waarden zien van ergens gisterenmiddag

Is wel typisch gedrag van de Homey via de telefoon, dat als je die op de achtergrond laat staan maar niet afsluit de waarden geen refresh krijgen. Mijn gedrag is dat ik na gebruik van Homey op de telefoon die met regelmaat afsluit. Met de huidgie versie v2.8.4 merk ik geen melding meer.

Hier is een heldere uitleg te vinden hoe de Elfin aangesloten moet worden:

Widget toegevoegd