ADLAR III shots
The Aurora III heeft veel overeenkomst met de Aurora II serie. Wat wezenlijk van verschil is, zijn de modbus registers (in samenstelling en aansturing). Ook onbreekt het custom stooklijn dashboard.
Zoals al geschreven op Tweakers is het mij gelukt met de Elfin en deze app. Mijn eerste modbus ervaring. Instructies waren over het algemeen helder! Sommige dingen moest ik even 2 keer kijken .
Heb nu wel deze fout en ik zie verouderde data in Homey. Hoe is dat te verhelpen?
Mooi te horen dat de app niet alleen bij mij draait
De melding kwam bij mij ook voor, bijvoorbeeld op mijn telefoon. De reset naar normale toestand ging niet vlekkeloos.
Wat actualiteit van de data betreft, afhankelijk van de setting hoevaak te lezen, kan het verschil 10 seconden bedragen. Als dezelfde waarde nogmaals gelezen is doet de app wel een interne update, maar Homey zelf wijzigt dan de sensor waarde laatste update stand niet, zo kan het zijn dat de laatste update (vee;l) eerder in de tijd aangeeft.
Is wel typisch gedrag van de Homey via de telefoon, dat als je die op de achtergrond laat staan maar niet afsluit de waarden geen refresh krijgen. Mijn gedrag is dat ik na gebruik van Homey op de telefoon die met regelmaat afsluit. Met de huidgie versie v2.8.4 merk ik geen melding meer.