@Bernd_Gaykema ik heb onderstaande. Mijn modbus verbinding is inmiddels stabiel.
Ik heb toevallig gisteren alle kaartjes van tuya app gekopieerd en aangepast voor modbus app. Heb ze nog uit staan, want wil even stuk voor stuk goed testen.
@Bernd_Gaykema ik heb onderstaande. Mijn modbus verbinding is inmiddels stabiel.
Ik heb toevallig gisteren alle kaartjes van tuya app gekopieerd en aangepast voor modbus app. Heb ze nog uit staan, want wil even stuk voor stuk goed testen.
Ook hier weinig problemen met de laatste release, loopt nu al 5 dagen zonder disconnect
Mijn firmware versie is 4.3.8 en protocol versie 1.4.3. Na echt veel problemen met Mijn ADLAR II van 10 kW (Oktober 2023) en veel aandringen dat het echt niet goed wekte is dat er eindelijk opgezet. Ik had al ervaring met WP sinds 2018 in ons vorige jaren 30 huis. Nu in een vrij nieuw huis van BJ2019 had ik hoge verwachtingen van een nieuwe WP. Ik stond echt op het punt hem weer te laten ophalen. Voorheen was het een zwarte aan/uit box, nauwelijks te moduleren met hoog stroomverbruik. Met de nieuwe FW meteen een enorm verschil met plotseling modulerende compressor EN ventilator na de update. Gek genoeg heeft de monteur die het in Feb 2026 erop gezet heeft mij dat ook meteen voorspeld. “U zult een enorm verschil merken” . Het stroomverbruik ging met helft naar beneden! Waar we voorheen nog in de avond bijstookten met de houtkachel in de woonkamer, kon dat achterwege blijven. Toch een beetje nare smaak dat men dus blijkbaar weet dat een nieuwe firmware veel uitmaakt met name bij degenen die als eerste een ADLAR lieten plaatsen. Ik denk dat heel veel hier baat bij hebben. Hier zou ADLAR het initiatief moeten nemen met name bij die mensen die zo een nutteloos duur onderhoudscontract hadden afgesloten en eigenlijk iedereen… Deze nieuwe en nu Modbus aansturing van @H_Hi is de grote kers op de taart. Wat een fantastische job. Ik blijf het herhalen
Nu wordt de ADLAR plotseling een lieveling van elke Tweaker en Groene Nerd. In feite zijn er niet zo veel verschillen tussen diverse WP. Het grote verschil tussen ervaringen en of het goed gaat zit hem naar mijn mening meest in de afgifte systemen. Zo, dat wilde ik even kwijt…
Dank voor je terugkoppeling en je warme woorden
![]()
Fijn dat je de kaart hebt aangepast. Nu werkt het bij mij ook zonder de waarde direct naar een hex-adres te sturen ! Dank voor de snelle service !
Misschien kijk ik niet goed, maar heb je ook ergens een waarde voor het dauwpunt berekend, die ik voor P113 (0x171 kan gebruiken. Deze staat nu op 10 graden en dat geeft natte (en gladde) vloeren.
Nee, niet echt mee bezig geweest om een optimaal dauwpunt te bepalen.
Voor het koelen van de woning hebben wij airco units (laten) plaatsen, per verdieping.
Wat condensvorming betreft, in het verleden wel eens wat testjes gedaan, daarom hou ik het op airco.
Ik zie dat de KNMI-app wel eeen dauwpunt opgeeft. Die ga ik maar eens gebruiken om mijn setpunt daarop af te stemmen.
In een local tuya app was het mogelijk om ook te kiezen voor verschillende stooklijnen geloof ik. In deze modbusbversie niet.
Is dat nog in te bouwen?
Bijv handmatig kiezen voor sluiting, of toch een (dynamische) stooklijn op moment dat je je flow kaarten (tijdelijk) uitschakelt.
Of zie ik het over het hoofd en kan het al?