Adlar Warmtepomp (local Tuya based) productie fase

Heb het ook. App even herstart,

Lijkt mu weg.

Ben benieuwd om die nieuwe regeling obv dynamische tarieven eens uit te proberen. Wordt wel 2027, want kan nu nog salderen en heb geem dynamisch contract.

Die nieuwe functionaliteoten dienje kaat zien. Met oa die oarameters over je woning, dat zit in een volgende release?

Defrost notificatie krijg ik.overigens nog niet werkend

COP Adlar

De Power Fase A is het vermogen wat daadwerkelijk naar de Adlar gaat, gemeten door mijn Shelly.

1 Like

De Stook_correctie_xxxx waarden worden opgeteld bij de “Stookwaarde” uit de stooklijn.

1 Like

Het is gelukt! Was wel even puzzelen om de logic goed te zetten.

Rekent de app nu automatisch met de externe meter of moet ik daarvoor nog wat aanpassen?

1 Like

Je hoeft niets te doen. Het gaat nu vanzelf goed. Je hebt wel wat tijd nodig om de gemiddelden een waarde te laten weergeven die in de buurt van de waarheid komen. Dus neem de waarden met een korreltje zout de eerste weken.

1 Like

Je flow heeft me erg geïnspireerd Bernd! Dikke pluim zoals jij dat opgezet hebt.
Ik heb je aanbeveling ter harte genomen en een begin gemaakt om voor de berekening van de gesimuleerde aanvoertemperatuur ook te windsnelheid mee te nemen (in relatie tot buitentemperatuur zoals jij nu ook hebt).

Ik maak gebruik van 3 nieuwe actie flows om de externe waarden voor de windsnelheid, zonnestraling en het actuele vermogen van de zonnepanelen aan de app te voeren.

KNMI windsnelheid

De windsnelheid wordt niet alleen gebruikt om de aanvoer temperatuur te corrigeren, maar ook vindt er een leerproces plaats om te kalibreren op basis van jouw specifieke woning, als extra meegewogen factor.

KNMI zonnestaling

SolarEdge PV actueel opgewekt vermogen.

Met één van de bovenstaande bronnen kan ik de gebouw simulator laten leren met zeer accuratere en hoogwaardige data voor zon radiatie (Parameter G):

• Lever je PV actueel opgewekt vermogen in Watt aan dan wordt dit omgezet naar W/m2 stralingsintensteit, middels het opgeven van je WattPiek max vermogen over je panelen. Deze data is het meest accuraat.
  • Wat minder accuraat is, maar indien je niet beschikt over zonnepanelen, dan kan je de door het KNMI verstrekte zonnestraling W/m2 gebruiken.
  • Als default vallen we terug op een curve verdeling over de dag genomen.

Hier een aantal nieuwe sensoren:

De MCU Firmware versie is een vreemde eend in de bijt, maar ik heb inmiddels ontdekt waar de countdown timer voor was, teruggegeven door de WP :wink:

1 Like