Inderdaad, de tekst wat meer duidelijkheid vereist, zoals “naar” weglaten. Komt deels vanuit vertaling vanuit Engels; “ Work mode” is ene keer vertaald naar “verwerkingsmode” andere keer naar “bedrijfsmodus”.
De EN kaartjes heb je niet nodig.
Even wat voorbeeldjes die de waarden rechtstreeks uit het ALS kaarrtjes halen verwerken:
Als ik de EN-kaart niet gebruik heb ik ook niet de beschikking over variabelen als, in bovenstaand voorbeeld, “Water uittrede temperatuur” en de intrede versie.
Jouw zoekopdracht met INTEL als term geeft een waslijst aan Adlar-variabelen. Ik zie die niet, hoe ik ook zoek.
Het lijkt mij dat de Adlar variabelen beschikbaar komen als ze ergens gebruikt zijn/worden. Spontaan zijn ze er niet.
Of heb jij een actie uitgevoerd om ze allemaal in de variabelenlijst te krijgen? Of mis ik een vinkje ergens?
Als het blauwe lijntje gekoppeld is dan komt het er wel …….
Ik doe vast iets anders dan wat jij verwacht. Met andere apps, zoals die van Sessy (thuisaccu), Power by the Hour, SwitchBot, Aeotec, Aqare etc speelt dit allemaal niet.
Ik stuur het vermogen, gemeten door een externe meter (Shelly) door naar de app op dezelfde manier als jij hierboven hebt weergegeven. De COP wijkt bijna niet af van mijn eigen COP-berekening (4.8 tegen 5.0 resp).
Ik heb alles draaiend zoals ik het wil hebben, met die EN-kaart die kijkt of iets precies gelijk is aan zichzelf (om de waarde beschikbaar te krijgen voor verdere verwerking). Ik trigger op de veranderende waterflow, misschien beter om daar een tijd-kaart voor te nemen (iedere 5 seconden oid).
Power User ook ingeschakeld bij Homey experimenten?
In die mode zie je de gehele set aan waarden.
Mocht dit niet het geval zijn. In een ander project (onbalansmarkt handelen via Frank Energie en Zonneplan) heb ik in de code van die van Zonneplan nu als test expliciet tags aangemaakt die dezelfde strekking hebben, dat je ze in je flow overal kunt gebruiken. Met andere woorden. Je hoeft ze dan niet meer via Logic Set kaartjes te initiëren.
Zie hier een screenshot: de ‘ nieuwe’ tags zie je bovenaan, daarnaast de tokens uit het kaartje zelf)
Mocht je het zelf willen uittesten hoe dat werkt met globale flow tags :-
Installeer deze test app. (Het is de alfa zonneplan variant voor het uploaden van je batterijresultaten naar onbalansmarkt.com. Echter het is een mock interface opzet zonder daadwerkelijke updates. JE kunt bij het pairen van je device gerust een dummy API-key invullen.)
Waar het om gaat is dat je een flow aanmaakt zoals onderstaand.
Run het 1x en je ziet het gebruik van een voorbeeld tag uit de lijst van beschikbare “zonneplan” tags; hier met uitvoer earned new: 10, earned prev: 0 omdat die de toekenning van de “Ontvang metrieken mist”.
Als je nogmaals Run uitvoert dan zie dat beide de waarde 10 hebben.
Ik wist dat het aan mijn kant lag. Eigenlijk heel simpel, nu ik het gevonden heb.
Je moet op het label-symbool klikken en dan krijg je alle flow tags te zien.
Ik zat in de variabele-hoek te zoeken……
Voor iedereen die ook niet zo handig is met flows , variabelen en tags !!!
@H_Hi , bedankt voor je geduld. Ik ga mijn flows opschonen van onnodige stappen.
De Adlar draait prima met de aansturing via jouw app. De koude dagen die we nu hebben laat zien dat de eigen regeling, nu mogelijk gemaakt door jou, een prima alternatief is voor de vaste stooklijnen.
De onderstaande ‘Resultaat Waarde’ is in dit geval de Stookwaarde.
Met deze kaart kun je elke invoerwaarde (zoals temperatuur) omzetten naar een uitvoerwaarde op basis van een set regels. De app evalueert de regels van boven naar beneden. De eerste regel die overeenkomt met de invoerwaarde bepaalt de uitvoer.
Formaat
Per regel is het formaat: `[operator] drempel : waarde`
Ondersteunde operators: `>`, `>=`, `<`, `<=`, `==`, `!=` (Standaard is `>=`)
(groter dan, groter gelijk, kleiner dan, kleiner gelijk, gelijk, ongelijk)
Fictief voorbeeld ter illustratie:
== 0 : 100 (Als precies 0, resultaat is 100)
< 0 : 50 (Als negatief, resultaat is 50)
>= 100 : 0 (Als 100 of meer, resultaat is 0)
default : 10 (Anders resultaat is 10)
Tips
Voeg altijd een `default : waarde` regel toe aan het einde als vangnet.
Je kunt meerdere regels kopiëren en plakken in het tekstveld.
Je kunt ook een komma-gescheiden lijst gebruiken: `> 18 : 20, > 15 : 23, default : 35`
Is het een idee om dit soort flow kaartje te introduceeren in een nieuwe release?
Op het eerste gezicht lijkt zo’n kaart best handig.
Het is wel wat meer techie dan hoe het met de “standaard” flowkaarten gaat. Het geeft meer het gevoel dat je aan het programmeren bent ipv aan het automatiseren (meer HA dan Homey ).
Voor mij zou het zeker waarde toevoegen en extra mogelijkheden geven om compacter te werken. Maar er zullen genoeg mensen zijn die het te ingewikkeld gaan vinden.