Aanwezigheid detectie met smart presence

Ik heb een vervangende Homey pro early 2019 versie 8.1.3 gekregen omdat mijn Homey defect was.
Het is mij gelukt om alles weer te installeren en mijn flows er weer op te zetten.
Alles werkt behalve deze flow

Voorheen stond deze net zo in mijn vorige homey en werkte wel.
Ik heb al de eufy app zowel als de smart presence app opnieuw gestart.
Al onze mobiels hebben een vast i.p. adres.
Wij hebben allemaal een samsung mobiel met androis versie 13

Wat gaat er hier fout?

Ik zou eerst wat log of tijdlijn kaartjes toevoegen. Dan kun je ontdekken of de trigger niet werkt, of dat de actie kaartjes niet werken.

Eufy werkt wel met een tijdopdracht.
Smart Presence niet.
Kan het ermee te maken hebben dat de Homey nu aangesloten is op het gastnetwerk? Dat heb ik op advies van Athom gedaan vanwege wifi storingen, dat gaat nu inderdaad goed.
Wat mij wel opviel is als ik een flow ga maken staat bij als-kies een gebeurtenis- bij Apps Smart Presence erbij.
Ga ik naar instellingen dan staan daar 4 apps minder en dus ook geen smart presence.

Homey moet wel je telefoons kunnen ‘zien’ op het gastnetwerk.

Hoe ga ik dat voor elkaar krijgen?

Poeh, het simpelste is om je telefoons ook enkel op het gastnetwerk te laten verbinden, maar dan kun je nergens meer bij vanaf je telefoons :woozy_face:
Ben geen expert, maar is een (oude) router erbij als Access Point op 2.4GHz niet eenvoudiger? Daar dan Homey mee koppelen en klaar.

Ik heb helaas geen oude router.
Ik heb een Deco M5 mesh systeem.
Die ziet uiteraard wel alle telefoons maar niet de homey die in het gastaccount staat.

Je zou een alternatief kunnen nemen, via GPS geo i.p.v. Wifi
Deze app i.c.m. Owntracks op de telefoons:

Zou kunnen maar ik heb bijna altijd mijn locatie uitstaan.

In principe moet Homey werken als je separate 2.4GHz en 5GHz wifi netwerken instelt.
Je schijnt enkel geen aparte SSID in te kunnen stellen op de M5.
Om Homey toch te kunnen pairen, kun je Homey tijdelijk aan een verlengsnoer hangen, en met je telefoon in de hand weglopen van je router.
Zodra je telefoon geen verbinding meer heeft met je 5GHz wifi, moet je Homey kunnen koppelen met je wifi (hij/zij heeft dan geen last meer van je 5GHz netwerk)

5 Ghz staat van het begin af aan al uit.
Het gastnetwerk heeft een andere SSID dan het hoofdnetwerk.

Ik ben toch maar overstag gegaan en heb nu Life360 op mijn mobiel en van mijn man geïnstalleerd. Ik las hier op het forum dat deze beter werkt dan Ownstrack
Ik heb 2 flows gemaakt voor weggaan.
Shared Flow | Homey en Shared Flow | Homey
We zijn net samen weggegaan en de camera’s gingen aan.
De flows voor thuiskomen deden echter niets d.w.z. de camera’s gingen niet uit.
Daar heb ik deze flows voor gmaakt.
Shared Flow | Homey en Shared Flow | Homey
Maak ik hier een denkfout?

Wat gebeurt er als je ipv “device komt binnen” van de Life360 app, aanwezigheid van Homey zelf gebruikt?
Dus:
ALS de eerste persoon thuiskomt,
DAN camera’s uit.
Je vind het ALS kaartje onder aanwezigheid.


Scheelt je ook een extra flow en hetzelfde kan met “ALS de eerste persoon weg gaat”.

Denk niet dat dat gaat lukken omdat ik de enige ben die in Homey staat bij Familie

Dan zou je nog steeds Aanwezigheid kunnen gebruiken voor jezelf om even te kijken waar het aan ligt.
Overigens zou ik de Homey app wel laten installeren op de andere telefoons, zodat je ook aanwezigheid (en een boel andere functies) kunt gebruiken…

Dat werkt helaas niet.
Heb bij Als: de laatste persoon gaat weg
En bij Dan: camera aan

Heb mijn locatie uitgezet maar de camera gaat niet aan.