Ik heb een Homey Pro in Locatie 1 en een Homey in locatie 2 (liggen 125 km uit elkaar).
Homey in locatie 2 werkt goed voor wat betreft de detectie van aanwezigheid/afwezigheid/ weg gaan/terug thuis komen voor de twee personen die deze Homey’s gebruiken met dezelfde iPhones(XS Max).
Echter met de Homey-Pro hebben we de laatste tijd problemen:
- Bij weggaan/terugkomen reageert Homey-Pro niet (meer), Eerst detecteerde hij niet altijd goed wanneer we weg gingen of thuis komen, dus aanwezigheid wordt steeds slechter!
Sinds een paar dagen hebben we er een probleem bij: - Elke keer als ik (op de iPhone) de Homey-app opstart, verandert Homey-Pro beide gebruikers als “ze zijn gegaan”. Homey-Pro start dan, uit zichzelf, flows op die met weg gaan te maken hebben, zonder dat we er om gevraagd hebben.
- Als ik in Homey-app van de Homey-Pro (locatie 1) overstap naar de Homey in locatie 2, beschouwt de Homey-app ook dat we weg zijn gegaan in locatie 1 en wordt het vinkje weggenomen.
- Zo lang ik we op ‘niet aanwezig’ in locatie 1 en we switchen in de Homey-app naar de andere Homey (dus van Homey-Pro naar Homey), gebeurt er niets met de Homey Pro in Tilburg.
Het vreemde is: De Homey in locatie 2 reageert goed op de aanwezigheid, weggaan, terugkomen etc.: vinkjes worden gezet of weggehaald, flows correct opgestart en de commando’s correct uitgevoerd bij de normale Homey op locatie 2.
Wat is hier aan de hand? Hoe kan dit probleem worden opgelost? Is Homey-Pro op locatie 2 defect?