Zeversolar inverter, werkt dat nog wel?

Hallo,

Ik ben nieuw met Homey en al een paar dagen op zoek naar een manier om mijn Zeversolar inverter aan Homey te koppelen. Hier op t forum vind ik het niet en ook niet op het www. De app voor de Homey Pro blijft klagen dat de keys niet werken. Maar ik heb geen logging om te zien wat de app nu precies doet op de achtergrond. Ik heb het vermoeden dat de url die benaderd wordt misschien niet werkt. Ik heb van Zeversolar 4 keys gekregen:

API Key
App Key
Secret
Token

Ik heb met bovenstaande alle combinaties uitgeprobeert, maar de foutmelding blijft. Ik heb nu de keys in de velden gezet zoals gevraagt word, dus api, app en secret. Maardat wil niet werken.

Zou iemand kunnen iemand bevestigen of zeversolar echt klaar is? Het valt tegenwoordig onder Solplanet, daar is ook de portal nu. De Zevercloud portal werkt ook niet meer. Vandaar dat ik de gebruikte url in de app verdenk.
In Homeassistant kun je de local api gebruiken en dat werkt als een trein. Maar hoe je die data in Homey bruikbaar zou kunnen maken weet ik niet.

Ik hoop dat iemand mij eea zou kunnen verduidelijken. Alvast dank!

Ik heb onlangs mijn Zeversolar middels de API verbonden met Homey. Ik ben ook een nieuwe gebruiker van het Homey platform.

Bij mijn beste herinnering had ik maar 3 values nodig.
Ik heb de app ZeverCloud Solar Power gebruikt
API kan je vinden in je SolPlanet account.

Hoe kom je aan je appsecret en je appkey, zijn deze juist? Je kan anders van mij ze krijgen, deze werken zover ik weet universeel.

Hoi, bedankt voor je reactie! Ik heb de App Key en Secret en API key uit de Solplanet cloud omgeving. En via de mail heb ik een bevestiging gehad van Zevercloud dat dit er nu in staat. Wat dus klopt. In het mailtje van Zevercloud heb ik ook een zgn token gekregen. De zevercloudwebsite zelf doet het niet meer. Klopt het dat de App key niet zo’n lange key is en alleen uit cijfers bestaat? De Secret is wel een lange abracadabra string.

appkey bestaat uit 9 cijfers
appsecret is 32 tekens, als ik goed heb geteld lol

Waar heb je deze in solplanet omgeving gevonden, dan kijk ik bij mij even of ze overeen komen met wat ik gebruik

Je klikt op je account rechtsboven → Account and security → tab account settings. Direct onder registered emailddress (knop modify).

Ik zie een 9 cijferige appkey en een 32 alphanummerieke code voor de secret. Appkey begint met 2 en eindigd op 0 en Secret begint met v(lowercase) en eindigt met een m (lowercase)

Na het wijzigen van zowel appsecret als appkey is het probleem opgelost en werkt het geheel naar wens, heb ik begrepen :smile:

Klopt helemaal! Bedankt voor je hulp! :smiley:

1 Like

Dan rest nog om je van harte welkom op het forum te heten, met veel plezier van je Homey!

Thanks! :pray: