Zeversolar inverter, werkt dat nog wel?

Hallo,

Ik ben nieuw met Homey en al een paar dagen op zoek naar een manier om mijn Zeversolar inverter aan Homey te koppelen. Hier op t forum vind ik het niet en ook niet op het www. De app voor de Homey Pro blijft klagen dat de keys niet werken. Maar ik heb geen logging om te zien wat de app nu precies doet op de achtergrond. Ik heb het vermoeden dat de url die benaderd wordt misschien niet werkt. Ik heb van Zeversolar 4 keys gekregen:

API Key
App Key
Secret
Token

Ik heb met bovenstaande alle combinaties uitgeprobeert, maar de foutmelding blijft. Ik heb nu de keys in de velden gezet zoals gevraagt word, dus api, app en secret. Maardat wil niet werken.

Zou iemand kunnen iemand bevestigen of zeversolar echt klaar is? Het valt tegenwoordig onder Solplanet, daar is ook de portal nu. De Zevercloud portal werkt ook niet meer. Vandaar dat ik de gebruikte url in de app verdenk.
In Homeassistant kun je de local api gebruiken en dat werkt als een trein. Maar hoe je die data in Homey bruikbaar zou kunnen maken weet ik niet.

Ik hoop dat iemand mij eea zou kunnen verduidelijken. Alvast dank!

Ik heb onlangs mijn Zeversolar middels de API verbonden met Homey. Ik ben ook een nieuwe gebruiker van het Homey platform.

Bij mijn beste herinnering had ik maar 3 values nodig.
Ik heb de app ZeverCloud Solar Power gebruikt
API kan je vinden in je SolPlanet account.

Hoe kom je aan je appsecret en je appkey, zijn deze juist? Je kan anders van mij ze krijgen, deze werken zover ik weet universeel.

Hoi, bedankt voor je reactie! Ik heb de App Key en Secret en API key uit de Solplanet cloud omgeving. En via de mail heb ik een bevestiging gehad van Zevercloud dat dit er nu in staat. Wat dus klopt. In het mailtje van Zevercloud heb ik ook een zgn token gekregen. De zevercloudwebsite zelf doet het niet meer. Klopt het dat de App key niet zo’n lange key is en alleen uit cijfers bestaat? De Secret is wel een lange abracadabra string.

appkey bestaat uit 9 cijfers
appsecret is 32 tekens, als ik goed heb geteld lol

Waar heb je deze in solplanet omgeving gevonden, dan kijk ik bij mij even of ze overeen komen met wat ik gebruik

Je klikt op je account rechtsboven → Account and security → tab account settings. Direct onder registered emailddress (knop modify).

Ik zie een 9 cijferige appkey en een 32 alphanummerieke code voor de secret. Appkey begint met 2 en eindigd op 0 en Secret begint met v(lowercase) en eindigt met een m (lowercase)

Na het wijzigen van zowel appsecret als appkey is het probleem opgelost en werkt het geheel naar wens, heb ik begrepen :smile:

Klopt helemaal! Bedankt voor je hulp! :smiley:

1 Like

Dan rest nog om je van harte welkom op het forum te heten, met veel plezier van je Homey!

Thanks! :pray:

Hi! ik kwam bij toeval op dit topic terecht - hopelijk weten jullie meer.

Ik ben ook op zoek naar de API tokens om via Homey connectie te maken met mijn Zeversolar converter. Ik heb onderstaande mail gestuurd naar Zeversolar:

Dear Zeversolar Support Team,

I hope this message finds you well.

I am reaching out to request the API Key, App Key, Secret, and Token for my Zeversolar solar power converter. I would like to integrate the system with my home automation setup.

I have previously contacted SolPlanet regarding this, but they informed me that this information can only be provided by Zeversolar directly.

Could you please add the necessary API credentials to my account, which is linked to the email address

Thank you in advance for your assistance. I look forward to your response.

Best regards,

Kregen jullie hier reactie op? het mailadres is service.eu@zeversolar.net

Ik heb Solplanet gebeld (via hun app kan ik wel mijn opwek uitlezen) en die geven aan dat Zeversolar niet failliet is maar slechts de inzichten e.d. uitbesteden.

Andere verhalen die ik lees is dat de betrouwbaarheid van de API niet zo goed is, hoe is jullie ervaring hier in?

alvast dank!

Hier werkt de api koppeling niet meer sinds dat ik van Zonneplan een andere wifi module heb gekregen !.ik ben er net pas achter dat je deze omvormer ook via de Homey app van home assistent een koppeling kan maken (moet je wel home assistent hebben uiteraard)

Veel intregraties van home assistent werken via het lokale Ip adres !geen api nodig dan!

Met de koppeling van Homey naar home assistent heb je Nog meer mogelijkheden! Zo heb ik mijn Apple TV Mijn Ev en een Meross wifi lamp ,waarvoor nog geen ondersteuning was gekoppeld ! Aan Homey .

1 Like

hmm - ja mijn wifi module is nooit vervangen en heb verder ook geen contract met zonneplan? deze panelen werden destijds opgeleverd bij de bouw van mijn woning.

Zou zeggen dat je misschien via Solplanet ook e.e.a. moet kunnen uitlezen? jammer dat er niet een manier is om via hun app gewoon de boel in homey te krijgen. Is wellicht een omweg maar does the job..

Zonneplan was onze leverancier destijds van deze omvormer(ter Info).Heb je ĂĽberhaupt de api al ontvangen? .Je kan trouwens ook nog gewoon inloggen in het zever Cloud portaal en hier kan je de api key en de secret key vinden.

Hmm - wat is de link van die portaal? Ik heb geen werkende link kunnen vinden. Enkel via Solplanet kan ik mijn opwek uitlezen (daar zie ik helaas geen api e.d. staan)

Zie PM

1 Like

inmiddels gelukt?. Ik zie nu ook in het Solplanet portaal de api staan. Het Zevercloud portaal lijkt idd niet meer te werken.

Dag, sinds gister trotse bezitter van een homey, wil ook mijn zeversolar inverter koppelen, jaren geleden al eens een api key van ze gekregen, maar natuurlijk niet opgeslagen.

Ik kan inloggen op solplanet, ik zie daar ook mijn opwekking etc. Maar ik vind daar geen api key, iig niet op de plek die in dit topic wordt aangedragen.

Iemand een idee?

Als je inlogt bij Solplanet
Ga naar tabje Plant
Bij savings / CO2
klik op view details
scroll naar beneden
en daar staat je API key

Thanks! Die heb ik gevonden, nu vraag de homey app nog om een app key en een secret, ik heb hier mijn username / password voor mijn solplant account ingevoerd, maar dit werkt niet Krijg nog de melding Err check your keys

ik heb reactie gekregen op mijn mail :slight_smile: app key en secret zijn nu zichtbaar in mijn solplanet account.. ook de API Key kan je vinden in Solplanet middels de beschrijving van @sschot

Enige probleem - ik krijg de melding “check keys error” - ik heb de secret en app key van sschot getest, dan krijg ik data maar die klopt niet (kom ik na een dag achter)..

Ik denk dat mijn zeversolar helemaal niet verbonden is met internet eigenlijk… alhoewel - solplanet toont wel de juiste data dus ik denk eigenlijk dat ie wel internet heeft.