Vraagje. Ik heb net mijn zonneplan connect aangesloten en met de app werkt het prima. Maar kan ik hem ook in homey zetten en dan uitlezen als een p1 meter? Als ik hem probeer te instaleren in Homey kan hij niet vinden zegt hij
Werkt prima, Gerben.
Ben je vergeten om als eerste de activatie uit te voeren via app configuratie?
→ FYI de Homewizard P1 dongle update het huidig verbruik iedere 1 seconde
Zonneplan doet dat ‘maar’ iedere 5 minuten.
Top Peter. Dat was de triluuk
bedankt
Kan dit nog steeds? Ik kan dit niet vinden in de huidige versie van de Zonneplan app.
Kun je “dit” misschien even toelichten? Bedoel je het huidig verbruik als status indicator?
Sorry, ik kan niet vinden hoe ik aan Zonneplan kan koppelen. Inloggen in de Zonneplan app gebeurt inderdaad via een email, maar ik zie niet hoe ik dan via een token toegang zou moeten krijgen met Homey. In de Homey app kom ik bij het toevoegen van apparaten tot aan: “Please activate tokens!”
Ik heb een Nexus batterij en wil daar graag een en ander van kunnen zien.
Je dient eerst in de app configuratie de koppeling te leggen, pas daarna kun je de Zonneplan P1 toevoegen als apparaat.
Staat in de app store zo uitgelegd:
De foutmelding
“Please activate tokens!”
is inderdaad erg (te) technisch, maar da’s helaas wel vaker bij Homey
De beschrijving had ik inderdaad ook meermalen gelezen, maar de zonneplan app heeft geen settings optie. Zoals gezegd inloggen gebeurt wel via email, bij het klikken op de link kom ik dan inderdaad in de app. Maar dit verandert niets in de mogelijkheid van de Homey app om Zonneplan apparaten toe te voegen. Ik begrijp ook niet hoe het op de achtergrond zou moeten werken met een token. Homey meldt: “Nieuwe apparaten gevonden” en “Selecteer het apparaat dat je wil toevoegen”, maar er wordt geen apparaat getoond. Alleen de melding “Please activate tokens”.
Ik begrijp dat het bij anderen wel is gelukt, maar hoe dan?
In de web app heet het configureren, Johnny:
https://my.homey.app/settings/apps/nl.zonneplan
.
In de mobiele app tik je op het tandwieltje rechtsboven en dan op instellingen/settings
Heel erg bedankt voor deze uitleg. Mijn fout was dat ik dacht dat het via de Zonneplan app van Zonneplan moest gebeuren, maar het moet dus met de Zonneplan app binnen Homey.
Ah ja. Graag gedaan!
Ben blij dat het nu is gelukt.
Screenshots geven altijd een stuk meer duidelijkheid.
Ik hanteer de regel: als we het over een app hebben op het Homey forum, dan gaat het over een Homey app, tenzij anders aangegeven.
Het kwam niet in me op dat je het met Zonneplan app op je telefoon probeerde in te stellen ![]()
![]()
Ik heb de zonneplan app geïnstalleerd op m’n Homey 2018. Wanneer ik de verificatie settings invul (emailadres) en op activeer de app klik krijg ik echter geen email. Doe ik iets verkeerd?
Ik zie het al denk ik. Je hebt een email bij account gegevens en een bij klantgegevens. Waarschijnlijk verkeerde gebruikt. Alleen het adres bij account is oud en niet meer in gebruik. Zonneplan maar even bellen
Vermoedelijk het email adres bij “account”.
Maar ik heb bij beide hetzelfde email adres
Je kunt het email adres zelf wijzigen trouwens in de ZP telefoon app:
Ik heb enige tijd geleden m’n mailadres gewijzigd en de oude is niet meer beschikbaar. Maar via een formulier bij ZP wijziging aangevraagd. het mailadres bij klantgegevens is wel juist, dus je hebt inderdaad het mailadres bij “account” nodig voor de Homey app.
Inmiddels is m’n ZP mailadres aangepast en kan nu in Homey op de ZP app inloggen.