Login gegevens achterhalen Zevercloud

Ik zie dat de sdk is ge-update naar v3 .Weet iemand hoe je je inlog gegevens kan achterhalen voor de App Zevercloud.(api is wel aanwezig)

De fabrikant is failliet en reageert niet op de email vragen.

Op deze website lees ik het volgende: zevercloud-api · PyPI

Your api_key can be found on the Zevercloud site, under Configuration > Plant Configuration > 5. Api Key. The app_key and app_secret can be found under Account Management > Security Settings, but are only visible once approved by Zeversolar Support. Send an email to service.eu@zeversolar.net, for example, and ask them to make the app_key and app_secret visible to you. They typically do so within a day.

Als dit niet werkt dan ben ik bang dat je naar een andere oplossing moet gaan zoeken.

Bedoel je de nederlandse Leverancier die failliet is
Wellicht via duitsland meer info
Europe Region
Phone: +49 221 48 48 52 70
E-Mail: service.eu@zeversolar.net
Rest of the world
E-Mail: service.row@zeversolar.net

Er is tegen mij gezegd door mijn leverancier (Zonneplan dat Zevercloud failliet is)Chinese fabrikant en dat ze destijds geen onderdeel konden vervangen in mijn omvormer.ik heb gemaild naar dit adres ,maar nog geen reactie ontvangen .

Onlangs zijn alle installaties van zevercloud naar aiswei overgezet https://cloud.solplanet.net/ incl historische data. Toevallig had ik alle gegevens opgeslagen maar kan ze nu muv de api ook niet meer op de nieuwe site vinden.
Ik zou even naar zonneplan bellen wellicht kunnen ze in het beheerders portaal wel de juiste gegevens zien.
Wellicht kun je als laatste redmiddel een oude backup terugzetten op homey maar ik weet niet zeker of de settings dan meegenomen worden :crossed_fingers:

Heb hetzelfde issue. Heb nu 9 jaar zonnepanelen en wil nu met Homey wat meer inzicht geven. Heb een werkende PMU waarmee ik wel iets kan zien over de zonnepanelen. Inloggen in zevercloud.com geeft een melding “You have updated the cloud service on the app, do you want us to help you switch your login mode?”. Daarna kom ik https://cloud.solplanet.net/, waar ik niet kan inloggen. Gepoogd bij Greenfocus (die onze panelen heeft verzorgd) om hulp, maar geen succes.

De Zevercloud app doet het (ik kan inloggen), maar laat data zien tot 2020. Ik vind dat wel een tricky app, Chinees ding.

De directe koppeling met Homey heb ik opgegeven (ook na samenwerking met Edwin Biemond)als je een p1meter koopt van Home wizzard icm een kWh meter ,dan kan je ook zien wat je terug levert.(actueel verbruik etc)

Bedankt. Ik heb een Plugwise P1 Smile, dan ga ik me daar eens wat verder in verdiepen

En owja als je gewoon inlogd met je normale gegevens bij de solplanet app ,dan kan je ook je zonnepanelen uitlezen .Succes!