Zeg iets terug kaartje

Ik heb een flow gecreerd om TV kanalen via spraak te kunnen switchen op mijn Ziggo mediabox. Dat werkt prima maar ik vraag me af hoe het nu precies werkt met het zeg iets terug kaartje.
Als ik de flow via spraak start dan krijg ik via mijn Google Home een andere stem dan gebruikelijk en die zou dan van Homey moeten zijn denk ik.
Deze stem geeft dan aan dat mijn flow is gestart en ik een zeg iets terug kaartje aan mijn flow kan hangen.
Als ik dan een zeg iets terug kaartje er aan hang wordt de tekst niet via Google Home uitgesproken maar via de Homey zelf en dat lijkt echt nergens op.
De enige manier op niet die tekst van dat ik er een kaartje aan kan hangen weg te krijgen is door er een kaartje aan te hangen en niets te laten zeggen dmv een spatie anders kun je niet opslaan.

Nu weet ik dat je met google TTS ook een kaartje eraan kan hangen en dan is de stem weer anders dan die van Homey over Google Home.

Waarom krijg ik uberhaupt steeds die melding dat ik er een kaartje aan kan hangen en dus eigenlijk moet om van die melding af te komen en waarom krijg ik met het zeg iets terug kaartje de stem vanuit de Homey te horen en niet via Google Home?

Dit is een van de kanalen flows die ik gebruik.

Als je niet wilt dat google dit zegt kun je bijvoorbeeld alleen een spatie proberen in het zeg iets kaartje.

Dat heb ik nu ook zo ingesteld maar waarom moet je er een kaartje aan hangen als je niets terug wil laten zeggen?

Geen flauw idee😄

Ik start zelf niet rechtstreeks flows vanuit GH. Voor de flows die ik wil starten gebruik ik een virtuele schakelaar, dan hem je dit probleem niet.

Waarom dat precies is kan ik je niet vertellen, ik heb dit op een andere manier gedaan zodat ik wel (mits ik dat wil) de Google Assistant stem krijg over de GH. Dit is hoe ik het heb gedaan.

Ik heb een flow (NPO 1) gemaakt met

ALS

DAN

Deze flow heb ik in “favoriete flow” van Homey gezet (anders werkt het niet)

Vervolgens zeg je tegen GH “synchroniseer apparaten”

Dan maak je een routine aan met

Je kan natuurlijk zelf invullen wat Google Assistant moet terug zeggen bij de zeg opdracht, en als je wilt dat Google Assistant helemaal niks terug zet dan laat je de zeg opdracht gewoon weg

Hoop dat je hier iets aan hebt…

Deze oplossing ken ik inderdaad en is een optie maar ik wil eigenlijk niet niet voor alles een favoriete flow te hoeven maken.
Zoals ik het nu heb werkt het prima hoor maar dat kaartje zeg iets terug houdt me bezig in de zin van waarom is dat een must om dat mens haar mond te laten houden. :wink::joy:

Zie dit net​:crazy_face: maarre, Ggl speakertje disablen? (Lees draadje doorknippen). Heerlijk rustig :upside_down_face::laughing: