Xiaomi gateway - wat kan ik ermee?

Als de gateway v3 ondersteund word ben ik helemaal blij. Ben juist meer aan gateways aan homey aan het knopen. Zo veel zigbee devices kan homey nu ook weer niet aan. En heb bijv ene ikea lamp waar al 5 spots in zitten. Plus meerdere blinds die remote gaan en ook de afstandbedieningen worden geüpdate dmv die hubs of gateways. Dus minder hubs is gelukkig niet het enige pluspunt van Homey. Vooral de taken, scenes flows etc werken makkelijker met Homey.

Ligt het aan mij of zie ik de gateway volledig over het hoofd binnen de app?
ik heb nl het advies van Homey gekregen om andere devices als gateway te gaan gebruiken omdat ik teveel zigbee aan mijn homey heb hangen (en er vervolgens niets meer werkt; homey is al terug geweest in de fabriek)

Ligt eraan over welke app je het hebt. Er is een eigen app voor de gateway, dus niet de zigbee app gebruiken

Ik heb de app Mi Homey geïnstalleerd en dan is mijn Xiaomi gateway als device toe te voegen aan Homey (en, uiteraard, de aan de hub gekoppelde devices). De hub is dan ook bedienbaar:

It that working? Mihome app. See lots of can not find token reply on app and no solution or support

Yes, works in my situation. And yes, seems hit and miss. And, the developer is AWOL.

The Mi Homey app is still updated in the Community Store…So not totally AWOL

1 Like

I stand corrected. Thanks @TheFops !

Is dit de gatewayv3? Met “aan de gateway gekoppelde devices”, bedoel je dan alleen de devices die ook in de Mi Homey app worden ondersteund of ook anderen? Bijvoorbeeld bluetooth devices van aqara?

Mijn gateway vermeldt “lumi.gateway.v3”. Ik heb alleen apparaten die ook in de App beschikbaar zijn later aan Homey toegevoegd. Geen Bluetooth.

1 Like

Raar bij mij werkt Mac wel alleen account pw niet.
Hoopte toch dat ik doe hub kan koppelen. Heb meer dan 15 zigbee devices dus die hub is een uitkomst.
Ook de eerte video instructie is wat oud helaas.