Verschil Xiaomi apps Payziyev Maxmudjon en die van Ted Tolboom

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil in beide apps is. Ik zie in beide ook agara devices staan. Uit de zoek opdrachten word ik niet echt wijzer.

Volgens mij is het verschil dat Payziyev Maxmudjon alleen met gateway aangemeld kan worden en dat Ted Toolboom rechtstreeks op homey aanmeld.

100 punten! Nou ja, 95 na aftrek van de minpunten voor de typo :wink:

Met mijn app kun je de Xiaomi Zigbee apparaten rechtstreeks koppelen met Homey en daarbij gebruik maken van het Zigbee netwerk van Homey dat bestaat uit andere zigbee apparaten bv INNR of Philips HUE devices die ook direct aan Homey gekoppeld zijn.

En die gateway is niet meer te installeren die is niet meer te vinden in de lijst van Payziyev Maxmudjon. Dus daar heb je ook geen zak meer aan.

Sorry Ted :wink:

Vind het eigenlijk wel een goede. Ted maakt een hele mooie tool voor ons, dus tool is niet zo gek.

Hoi Ted

Dank voor het maken van de aqara app, werkt echt top. Ik heb al een heleboel aqara producten er op aangesloten. Nou heb ik vandaag de aqara roller shutter binnen gekregen maar zag dat deze helaas nog niet in de app staan. Is dit iets wat makkelijk toe te voegen is?

Groet Sander

Gateway werkt gewoon prima alleen je moet wel lezen wat de vereisten zijn alvorens je conclusies trekt

1 Like

Precies werkt hier ook prima!

Maar ben wel benieuwd of het op v5 nog steeds goed werkt. Ik heb nu al mijn Aqara sensoren via de gateway aangesloten, werkt perfect en ik hoef niet 20 pogingen te wagen om een sensor aan Homey te koppelen (met alle respect voor de app van Ted natuurlijk). Met gateway werkt gewoon fijner voor mij.

Maar iemand enig idee of het ook nog op V5 werkt? Aangezien de maker van de app meer dan een jaar geleden de laatste update heeft uitgebracht en behoorlijk stil is…

Daar kan ik helaas pas antwoord op geven wanneer ik de roller shutter aangesloten heb. Aqara levert helaas geen Zigbee implementatie manual bij de producten, dus het zal voor een groot deel gebaseerd zijn op reverse engineering…

Het toevoegen van Zigbee apparaten wordt door Homey core gedaan; niet door de app zelf. In Homey v5 is het toevoegen een stuk sneller geworden; dus ja werkt nog (steeds) goed in Homey v5 met mijn app :wink:

Oke, maar staat dus wel op de planning begrijp ik. Heb je er al een binnen?/ heb je hem nodig om een keer te testen?

Geen twijfels over ;).

Maar was ook meer benieuwd naar de gateway variant app :). Of die ook werkt op v5. Ik heb nu 30+ sensoren via de gateway en anders moet ik alles omgooien en ook mijn zigbee netwerk op homey (doe nu alles via hubs, hue, xiaomi etc) helemaal opbouwen.

Hoop dat iemand hem ook heeft werken op v5 dus

Werkt nog goed inderdaad alleen ben ik vanaf V5 van de Aqara hub juist overgestapt naar de directe connectie middels de Aqara app van Ted vanwege alle zigbee changes en ik moet zeggen dat het (bijna) flawless werkt. Is nog 1 gek dingetje wat mij heel soms frustreert maar anders dan dat werkt het perfect. Zo goed zelfs dat ik mijn aqara hubs al te koop heb gezet op marktplaats.

Hoi Ted, was je al bezig met de roller shutter van aqara? Zou erg tof zijn om hem in mijn home systeem op te kunnen nemen.

Groet Sander