Ik ben al weken aan het zoeken naar een manier om mijn WTW uit 2003 automatisch te laten schakelen, Ik zoek dus een manier om de analoge 3 standen schakelaar slim te maken.
Ik weet dat er al het een en andere over is geschreven maar kan geen goede oplossing vinden.
Een analoge 3 standenschakelaar bestaat uit maximaal 3 schakelaars, die je kunt vervangen door 3 spanningsloze/potentiaalvrije relais die je via Homey kunt bedienen. In die richting zou ik het zoeken. Er zijn wel componenten met 2 relais. Bv de Fibaro Smart Implant. Misschien kun je met 2 relais toe, die leveren immers 4 mogelijke schakeltoestanden. Een en ander afhankelijk van het huidige schakelschema.
Dankje wel,
Ik denk dat ik maar 3 mogelijkheden nodig heb.
Als ik niets doe dat staat de stand op 1 (laagste) dus kan kan alleen nog maar schakelen naar 2 en 3. Dus niets doen is stand 1, dan heb ik nog maar 2 schakel momenten nodig.
Dus heb iets nodig dat kan schakelen naar stand 2 en 3. schakeldraden zijn spanningloos, dus lijkt erop dat deze alleen maar een singaal geven.
Dus heb iets nodig dat in staat is om 2 schakelingen te maken. En met een aparte voeding kan aangesloten worden (om spanning te geven aan het relais en communicatie)
maar deze spanning mag niet doorgevoerd worden naar de schakeldraden.