Brink WTW systeem - 4-Standenschakelaar

Ik krijg in mijn nieuwbouwwoning een Brink 400 WTW systeem met een 4-Standenschakelaar en een pulsschakelaar in de badkamer.

Nu schijnt het zonder scripts en printplaat solderen niet mogelijk te zijn om de Brink400 'slim’te maken.

Nu was mijn idee om de 4-standen schakelaar wat voor te zetten zodat ik hem alsnog kon doorschakelen naar homey of oid.

Hebben jullie een tip hoe dit eventueel kan?

Diverse topics gaan hier al over. Even zoeken en lezen. Deze bijvoorbeeld WTW aansturen via Homey

Of deze Ventilatie schakelen met multisensors in 2 badkamers - #2 by Gruijter

Gaat het om de Flair of de Renovent?
Ik heb zelf de Flair 400 nu 6 jaar en heb hem altijd op de zelfde stand staan.

Tijdens douchen is er voldoende afzuiging (uiteraard geen opengaand raam in de douche).

In de nacht blijft op de slaapkamer het CO2 gehalte goed.

Ik zie geen enkele reden om hem aan Homey te koppelen.

Hoi,

Aangezien veel mensen op zoek zijn naar een Brink WTW integratie met Homey; heb ik een App ontwikkeld die klaar is om getest te worden. Mocht je nog op zoek zijn naar deze functionaliteit… dan hierbij de link en vraag ik jouw hulp met testen.

• Enige vereisten is dat je Brink WTW is voorzien van een eModule en je een actief account hebt bij Brink-Home.com

Hierbij de link naar de Applicatie (via Homey; geheel legitiem) :slight_smile:

Graag iedereen zijn hulp met testen, zodat de app vrij gegeven kan worden aan het publiek.

Alvast dank en succes met testen,
groeten Joeri

3 Likes

Dit lijkt wel op een oplossing! Vet man! Ik ga als ik thuis ben de module beter testen. Dit zou zo fijn zijn dat we dan actiever ventilatie kunnen gaan hanteren i.p.v. op basis van een stomme knop!

1 Like

Bedankt voor je reactie! Ik ben ook zeer enthousiast. Het werkt bij mij thuis al helemaal top. Ik hoor graag je van je.
Succes!

Groeten,
Joeri

1 Like

ik heb de test versie geïnstalleerd en een paar flows gemaakt. Werkt prima!

Goed om te horen. Bedankt voor je reactie en support. Fijn dat alles werkt, hopelijk wordt de app snel toegelaten in de Homey App store.

Ik zal je op de hoogte houden.

Groeten,
Joeri

2 Likes

Hoi Joeri, wat knap dat je deze app hebt gemaakt. Werkt prima. Mijn Brink staat al op automatische modus en met flows laat ik nu in de notificaties verschijnen op welke stand de automatische modus de Brink WTW zet.
Uiteraard heb ik ook CO2 meter en ook een vochtmeter. Is het makkelijk voor je dat je daar iets mee kan doen? Zodat ik bijvoorbeeld een whatsapp aan mezelf kan sturen als de CO2 boven de 1500 komt? Of bij een hoge vochtigheidsgraad? Ik heb geen flauw idee of dat ingewikkeld is, maar dat zou helemaal top zijn. Knap werk hoor!
Gr. Michiel

Hey @JvB_rdam ,

Ik zou zelf ook interesse hebben in de bypass bedienbaar maken!

1 Like

Bedankt voor je reactie. Ik zal zeker alle verzoeken gaan verzamelen om mee te nemen in toekomstige ontwikkelingen.

Momenteel is de enige beperking de API van het brink-home platform. Waardoor de informatie en bediening zeer beperkt is tot de functies die nu beschikbaar zijn in de Homey App.

…laat dit jullie niet stoppen met het indienen van verzoeken. Wellicht kan er in de toekomst meer gedaan worden…

Keep you all posted!
Groeten,
Joeri

Wat betreft bediening (stand of modus aanpassen) vind ik het prima. Meer is niet nodig wmb. Wel zou het leuk zijn meer gegevens te kunnen gebruiken. Die gegevens zijn zichtbaar in de webportal van Brink. Maar geen idee hoe de homey die gegevens kan ophalen… Maar misschien weet jij dat wel.
Gr. Michiel

1 Like

Hier wacht ik al zo lang op. De Flair 400 is in mijn woning geplaatst toen hij net uit was. (Heb er bijna driekwart jaar opgewacht toen bleek dat de oorspronkelijke Renovent qua volume veel te klein was maar dat was de schuld van de bouwer door een foute berekening. De Flair zou met een maand uitkomen maar dat werd dus ruim driekwart jaar😨. Niet alleen Athom heeft dus last van uitloop)

De bijbehorende app is echt een aanfluiting. De webpagina gaat wel maar inmiddels is de registratie van gegevens (grafieken) van een jaar, toen een half jaar en nu nog maar een maand.

Het via deze app inschakelen en uitschakelen van de bypass zou een uitkomst kunnen bieden voor de zeer slechte werking via de eigen instellingen.
Het is hier doorgaans al bloedheet binnen voordat hij eens gaat werken.
Allerlei verschillende instellingen hebben wij al geprobeerd.
Eigenlijk heb ik hem al vier jaar standaard dicht staan (heb er inmiddels ook een airco bijgekocht)

Voor vochtigheid en CO2 zal ik deze app waarschijnlijk niet gaan gebruiken.
Het is hier eerder te droog dan te vochtig en het CO2 gehalte is altijd goed.

Met het oog op energiebesparing is het lager zetten bij afwezigheid natuurlijk wel een goede feature. Het apparaat gebruikt redelijk stroom.

Dit ga ik als eerste in een flow verwerken.

Ik ga een en ander zeker testen en laat mijn bevindingen weten.

Would be great if you could integrate Wolf Climate, too.

Brinks and Wolf are the same climate devices with different brands names of the Ariston Group.

I have send you further information to your mail, too

Thanks