Zehnder WHR 930/950 WTW koppelen

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn WTW (Warmte Terug Win) unit te koppelen. Ik wil deze namelijk op basis van de CO2 niveaus in mijn huis schakelen. Ik maak zelf gebruik van een Zehnder WHR 950 die ik kan instellen middels een 433 MHz RF gestuurde schakelaar:
Screenshot 2023-05-15 at 09.24.21
Het liefst zou ik een app willen installeren die deze 4 standen nabootst, maar tot op heden heb ik die nog niet kunnen vinden.

Een alternatief zou zijn om de aansturing via een tussenschakel te laten verlopen. De mooiste manier vond ik hier: Zehnder ComfoAir 350 / WHR 930 middels Raspberry Pi uitlezen in Home Assistant - Whirlwind Internet
Hiermee kan je niet alleen de standen inzien, maar krijg je tegelijkertijd ook informatie over de aanvoer en afvoer temperaturen en kan je zien of de WTW-unit in bypass-modus staat bijv:
Screenshot 2023-05-15 at 09.28.33

In dit voorbeeld wordt echter gebruik gemaakt van Home Assistant. Ik zou deze mogelijkheid dan ook erg graag ook op homey terugzien.

Is hier iemand die dezelfde functionaliteit zou wensen of mij hierin kan en wil helpen?

1 Like

Hier ook veel interesse in!

Al gezocht op zehnder of wtw ¿ :upside_down_face:

Deze post had ik idd al gevonden :clown_face:

Waar ik naar zoek is 1) een rechtstreekse aansturing vanuit Homey (zou theoretisch moeten kunnen via 433 MHz), of 2) met een ‘tussenschakel’, zoals ook gesuggereerd in de geciteerde post.

Als optie 1 niet mogelijk is, en ik zou moeten gaan voor optie 2, zou ik echter liever een Raspberry Pi eraan willen koppelen. Door een RaspberryPi te gebruiken, kan je namelijk heel veel meer informatie halen uit de WTW, zoals beschreven in het artikel waarnaar ik linkte in de OP.

Aangezien daar tevens de code wordt gedeeld die dit mogelijk maakt, vroeg ik me af of dit ook voor Homey zou kunnen werken. Zo ja, zou ik dat fantastisch vinden en met mij verwacht ik nog veel meer, want dit is een veel gebruikte WTW unit.

Heeft iemand hier toevallig al een oplossing voor gevonden? Ik zou hem namelijk ook via Homey willen bedienen.

1 Like