Ik heb een nieuwbouwwoning die voorzien is van een WTW unit (Zehnder ComfoAir E400 L P.)
Nu heb ik alleen een knop met 3 standen in de woonkamer die dit bediend… ik had hiervoor graag een andere optie gezien, door hem bijvoorbeeld in homey toe te voegen. Zodat ik hem automatisch kan bedienen vanuit de app, en niet naar beneden hoeft te lopen om hem aan te zetten op bijvoorbeeld stand 3. Wie o wie heeft de gouden oplossing
Ik ken niet de mogelijkheden van de huidige Zehnder WTW-units wat betreft connectiviteit/verslimmen.
Ik heb een wat ouder model (WHR 930), zonder mogelijkheid om te koppelen aan smart home-systemen. In plaats daarvan heb ik het perilex-stopcontact, waar de WTW op is aangesloten, verslimd.
Zie deze en daarop volgende posts in een ander draadje:
Wellicht kun je daar wat mee, ter inspiratie.
Daarnaast heb ik ook temperatuursensoren geplaatst in een aantal van de buizen van de WTW, die ik met een Shelly-module uitlees. Ik kan dan bijvoorbeeld in de zomer Homey de WTW op een hogere stand laten zetten, als het buiten koeler is dan binnen (aanvoertemperatuur van de lucht buiten lager dan de temperatuur in huis), om zo binnen te koelen.