Will Aqara app support Curtain Driver E1?

I purchased the Aqara Curtain Driver E1 and hoped it would be supported by the app by choosing one of the other curtain drivers, but it doesn’t (I’m a newby).
Will the curtain driver E1 be supported soon in this app?

1 Like

At the Aqara app store page, scroll down to find the link to the matching forum topic.

Thanks, will do

Haii, i have bought them too :blush: did you find out if they will be supported?

Greetz

Hi Francois,
yes I got an answer through this link:

It says that E1 is planned to be included in August/September. Keep our fingers crossed :wink:

Gr Hans

1 Like

Hai Hans,

Ik ben benieuwd wanneer die gereleased word😉 bijna oktober.

Greetz

Inmiddels november en ik heb er ook 2 die ik graag in homey wil integreren. Helaas lukt dat nog niet. Als er een work around is is uiteraard ook goed

Zie de update in het app topic:

O interessant. Ik heb versie 1.5 geinstalleerd maar toch geeft homey aan dat er een onbekend zigbee device is geinstalleerd waar ik niets mee kan… moet ik de oude versie eerst verwijderen of waar kan het anders aan liggen?

Alvast bedankt voor je reactie

Je moet deze inderdaad (eerst) verwijderen en opnieuw toevoegen.

Je bedoeld de aqara installatie? Ik ben dan namelijk ook all mijn andere devices en flows kwijt.

Ik vermoed zomaar dat je enkel dat ene apparaat (dat nu als onbekend zigbee device is gekoppeld), van Homey moet verwijderen, daarna weer koppelen. Dan zou de Aqara app hem moeten herkennen. :wink:

Hmm. Ik voel me nogal stom. Maar zie de curtain drive E1 er niet tussen zitten. Wel de curtain controller, controller b1 en shade controller e1… welke moet ik hebben voor de curtain drive e1 dan?

Nee, excuses mijn fout… beantwoorde je vraag met het verkeerde antwoord…

Dit zou wel een gedeeltelijk antwoord moeten zijn:

Ok helder. Nog even geduld dus :wink:

Zonder dat ik druk wil zetten… heb je een grove indicatie wanneer je aan de curtain drive e1 toe komt? Dit omdat ik de hardware dus nu zelf al heb, en misschien dan toch eerst een aqara hub ga aanschaffen (maar liever niet uiteraard)

Ik ben aan het orienteren en ben eigenlijk tot de conclusie gekomen om de Aqara Roller E1 aan te schaffen. Voorwaarde moet wel zijn dat ik hem via Homey kan bedienen. Is dat al mogelijk? Is me nog niet helemaal duidelijk.

Mijn vraag ging over de curtain driver E1, die nog niet ondersteund wordt, maar als eerste op de rol staat om toegevoegd te worden. Jouw vraag gaat over de shade driver E1. Om onduidelijke redenen heeft aqara voor dezelfde benaming E1 gekozen voor verschillende producten. De shade driver E1 wordt ondersteund door homey.
Groet Hans

In het kort: Nee, en het staat op de To Do lijst

1 Like

Zou mooi zijn als het binnenkort wordt ondersteund :wink:

@kraaitje snel genoeg?

2 Likes