Aqara curtain drivers E1

Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb voor mijn gordijnen 2 aqara curtain drivers E1. Deze heb ik toegevoegd aan Homey Pro. Echter nu gaat mijn linker gordijn open als ik em op dicht zet en visa versa.

Eerst dat ik dat het een instelling was in de aqara app en heb em daarom teruggezet naar de aqara app en daar aangepast. Echter blijf ik hetzelfde resultaat krijgen zodra ik em weer aan de homey app toevoeg.

Ik wil de Aqara hub niet blijven gebruiken en alles van aqara direct in Homey zetten.

Iemand enig idee hoe ik de rolrichting kan omdraaien?

Je kunt het beste de gordijnmotor opnieuw calibreren via de calibratiefunctie die je in het onderhoudsscherm in de apparaattegel in Homey vindt. Daarmee geef je ook aan welk calibratiepunt open of dicht is.

Aanvulling: hiervoor is het denk ik wel noodzakelijk dat je de gordijnmotor rechtstreeks met Homey verbindt. Ik heb zelf geen Aqara hub en de gordijnmotoren rechtstreeks aan Homey gekoppeld.

Heb je bij Geavanceerde instellingen gekeken? Dit staat bij de mijne.

Deze is rechtsteeks verbonden met Homey bij mij, niet via de Aqara hub

Dat is vreemd. Ik zie de twee opties uit jouw screenshot niet. Wel en alleen deze:

@Boer3755 heeft volgens mij een Aqara Roller Shade Driver E1: beste prijs - Tweakers
en geen Aqara Curtain Driver E1 (Track Version): beste prijs - Tweakers
Want ik zie bij mijn Curtain driver die optie ook niet, en wel bij mijn Roller shade driver

Dat zou het verschil inderdaad verklaren. De oorspronkelijke vraag ging over de Curtain Driver, dus dan is die optie helaas niet beschikbaar.