Welke schakelaars zijn het best?

Hallo allemaal,

Ik heb momenteel vooral klik aan klik uit inbouwschakelaars. We gaan binnenkort verbouwen en ook de elektra wil ik aanpakken op de benedenverdieping. Mijn vraag is of ik andere schakelaars dan KAKU moet gebruiken en zo ja welke? Het nadeel van KAKU vind ik dat je in de Homey app niet kan zien of een lamp aan of uit is als deze met de wandschakelaar bediend is. Ook zit er wat vertraging op.

Ik heb ook lampen die met Wix werken en shelly. Het nadeel van die 2 vind ik dat je ze moet koppelen aan hun account, dit geeft bij mij wel eens problemen. Fibaro lees ik goede berichten over en kun je volgens mij rechtstreeks koppelen.

Zouden jullie gaan voor Fibaro of een ander merk? Belangrijk vind ik: stabiliteit, bediening met bestaandeschakelaar en Homey en de status in de app.

Ik zou voor Fibaro gaan, werkt op Zwave is veel stabieler en geeft ook mesh netwerk, waarmee je veel meer range krijgt, ook heb je een breed spectrum aan devices.

Ik heb onlangs weer twee z-wave tussenstekkers gekocht omdat de AGR-3200 van Kaku soms wel soms niet aangaat. Dat is niet heel handig bij heaters en een close in boiler.

Ja is wel wat duurder dan kaku maar werkt ALTIJD ! Daarnaast zijn fibaro devices ook compatible met andere domotica systemen.

Ik zou kaku zeker NIET toepassen. Heb er een paar in gebruik en deze werken soms niet (en de Homey weet van niks omdat er geen feedback is).

Heb inmiddels goede ervaring met Xiaomi Aqara Single Switch Module T1 (met nuldraad).
Betaalbaar en betrouwbaar en direct met de Homey te koppelen.

Zorg wel voor extra diepe inbouwdozen anders gaat het zeker niet passen. Γ“f installeer ze bij/in de lamp als daar meer ruimte is…