Hallo,
Welke rookmelders met koolmonoxide functie gaan goed samen met Homey?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Mvg,
Alex
Hallo,
Welke rookmelders met koolmonoxide functie gaan goed samen met Homey?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Mvg,
Alex
Ik heb zelf op elke verdieping van Frient de Intelligent Smoke Alarm hangen. De connectie met Zigbee was een van de snelste die ik heb ervaren tussen verschillende merken.
Elke eerste maandag van de maand heb ik tegelijkertijd met het luchtalarm een test flow draaien die alle alarmen en kort af doet laten gaan. En ondanks dat ik 5 minuten van tevoren een waarschuwing krijg op m’n telefoon schrik ik me iedere keer nog steeds dood van het geluid.
Als ik even snel op de Homey App Store pagina van Frient kijk zie ik dat ze ook een (oudere?) versie hebben met CO melder, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Hmm.. ik zie dat er vrij weinig (geen?) keus is voor rookmelders met koolstofmonoxide functie die ook nog goed samengaan met Homey.
Vind 2 van die apparaten beneden nou weer een beetje teveel van het goede haha, maargoed.. als er geen andere keuze is.
Ik ga binnenkort ook voor de frient smoke detectors
Zou je die flow even willen delen als je dit ziet zitten?
Rook en koolmonoxide melders gaan niet altijd goed samen:
Rook stijgt dus die melder moet hoog aan het plafond.
Koolmonoxide blijft hangen dus die moet juist laag hangen…. (Tenzij het apparaat dat de CO produceert een warm gas levert, dan stijgt het weer wel)
zie de instructie op brandweer.nl
Netatmo rookmelder en CO2 melder. Werkt wel op WiFi. Bevalt goed.
Ik ben voor de frient gegaan. Heb wel voor de zekerheid een hittemelder erijb besteld, met mijn Nest protect had ik veel vals alarmen tijdens het koken beneden.. dus even aankijken.
Bedankt!
Ik denk dat je CO2 met CO door de war haalt? Wat is het verschil tussen koolstofmonoxide (CO) en koolstofdioxide (CO2)? – Advies Brandbeveiliging
Ik ben ook nog op zoek naar een vervanger van mijn nest protect systeem. Met dus rook en CO meting, en uiteraard Homey compatible.
Nee, ik heb alvast de rookmelders en hittemelder van Frient besteld.
De Koolmonoxide melder word een losse, ik denk van Heimann, maar daar moet ik nog even goed naar kijken hoe of wat. Zover ik kon zien zijn de Frient melders een aanrader met Homey, dus ik ga ze uitproberen!
Ik ga binnenkort ook voor frient rookmelders, laat me zeker weten hoe je ze bevind
Werken top! Snelle koppeling en doet wat het moet doen..
En qua CO melders? voor welke ga je? Best wel zigbee based aangezien frient ook al zigbee is
Die frient kan je dit ophangen/opplakken of is het sowieso met boren?
Je kan beide doen. Ik heb ze opgeplakt. CO melder ben ik nog niet over uit.
Ik heb deze CO melder:
Je hebt daarvoor wel de HomeWizard Link nodig. Werkt met Homey via de HomeWizard Link app:
Top, ja plakken is beter dan boren he
Ik denk dat ik er een stuk of 13 zal aankopen
Spannend! + zal ook enkele zigbee routers zoals extenders of smart stekkers moeten aankopen
Idealiter is het wel een zigbee co melder