Ik ben op zoek naar rookmelders die compatibel zijn met mijn Homey Pro-systeem en heb alvast 4 modellen op het oog:
Fibaro Smoke Sensor (FGSD-002)
frient Intelligent Smoke Alarm
POPP Z-Wave Smoke Detector
Aqara Smart Smoke Detector
Ik moet echter bekennen dat ik nog behoorlijk aan het twijfelen ben welke ik het beste kan kiezen. Zouden jullie mij kunnen adviseren welk model in de praktijk het beste werkt met Homey Pro, welke valkuilen er zijn (zoals installatie, koppeling, betrouwbaarheid) en welke aanbevelingen jullie hebben?
Je bedoelt koppelbaar in de zin van, als er eentje afgaat dat de rest ook afgaat?
Yep, maar dat los je op met een flow in Homey. Allen werkt dat niet meer als je Homey uitvalt, dat is om ff rekening mee te houden.
Ik heb een hele ‘brandalarm’ flow gemaakt die bepaalde melders mee aanzet, maar nv ook via google nest speakers info geeft over welke melder afging.
En een ‘test rookmelders’ flow die elke 1 maandag om 12:00 een voor en alle melders 1 sec aanzet en dus test, incl error afhandeling…
De Brandalarm flow heb je niet veel aan en zal je echt zelf moeten bouwen, die is zo specifiek voor ons huis en onze apparatuur en bevat meerdere flows: