Vragen over eerste stappen met de homey pro

Goedendag

Ik ben hier nieuw en druk doende om zo veel mogelijk te lezen er is een goede community

Ik heb de homey pro 2023 gekocht en ben aan het spelen :blush:

Ik heb een gigaset alarm systeem maar die kan niet gekoppeld worden aan de homey.

Een fibaro door sensor 2 gekocht maar wat een rampen ding is dat. Tips en trucks geprobeerd maar of het werkt of ik heb sabotage alarm.

Wie heeft goede ervaringen met andere deur sensoren die goed te integreren zijn.
Heeft dezelfde fabrikant ook goede bewegings sensoren en sirene?

Andere vraag de fibaro zwave rookmelder updated de temperatuur niet alleen bij installeren.
Dit lijkt ook met de fibaro communicatie te zijn.

Iemand tips en tricks voor goede keuze apparatuur?

Alvast super dank

Meestal is er een potentiaalvrij contact aanwezig, om zo de alarmstatus aan externe apparaten door te geven.

M.b.v. bijvoorbeeld een Aqara water sensor kun je vrij simpel een signaal naar Homey sturen.
Deze sensor heeft nl. 2 schroefjes aan de buitenkant, waar je de 2 draadjes aan kunt bevestigen.

Aqara werkt hier perfect. Da’s wel zigbee.

Ik krijg de indruk dat je nog geen zwave mesh netwerk hebt gecreëerd.

.

.

Lees alsjeblieft de regels van dit forum hier.

En dus verander alsjeblieft je thread titel naar iets wat te maken heeft met je vraag, want als je nu de titel leest, is de vraag nog steeds, wat de vraag is.

Zorg dat allebei de knopjes (achterop en intern) worden ingedrukt, anders blijft het sabotage alarm aan.

Zorg dat je de instellingen aanpast in de device’s geavanceerde instellingen, de standaard waardes staan op zeer laag (of zelfs uit?) om de batterij leven op de gezegde “2 jaar” te krijgen.

Ik zou Homey echter niet inzetten als 100% vervanging van een inbraakalarm.
Ken Gigaset niet dus weet niet hoe professioneel die is, maar Homey is dit zeker niet.

Je kan veel doen qua alarmen met Homey hoor, maar ik denk dat geen enkele domotica hub een ècht inbraakalarm vervangen kan.

1 Like

Dank Henk voor je opmerkingen. Contact gehad me Gigaset (voorheen siemens) Duitsland en die geven aan dat er geen integratie komt.

1 Like

Dank voor je antwoorden Peter.

De gigaset ga ik navragen. Ik zie achterop wel een aantal contacten maar heb geen idee wat ze precies inhouden.

De rookmelder werkt als ik hem heel dicht in de buurt van de homey pro zet.
Deze homey staat boven en is gekoppeld aan utp. Beneden in de hal staat de homey bridge (wifi) welke gekoppeld zijn volgens de app. Hier zit ongeveer 8 meter tussen en 2 betonnen vloeren.
Als ik de rookmelder verplaats van boven naar de voorkamer dan blijft de temperatuur hangen. Dit geeft mij het vermoeden op basis van jouw links dat de bridge niet zwave koppelt and de pro.

Ik ga die richting opzoeken

Dank je Caseda

Dank voor je antwoorden. Ik ga het veranderen en uitproberen