Hoi Dirk, welkom.
Heb je een link waar dat wordt gemeld? Ben heel benieuwd wie dat beweert.
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Wat wél zo is, en een erg groot nadeel:
als de Athom cloud uit de lucht gaat, is jouw Homey enkel nog een apparaat dat zijn programma afdraait, maar niet meer is te managen (login is dan onmogelijk).
Homey’s van 2016 worden nog steeds ondersteund en verbeterd. Sommige ‘nieuwigheden’ zoals Advanced Flow en Dashboards zijn via een 1malige aankoop te verkrijgen.
Dat lijkt mij een vrij lange support!
Ik snap nog steeds niets van Homey energie, maar er schijnt iets nieuws aan te komen, maar da’s nog speculatief 
Wat mij bereft is HA energie vrij compleet, en te begrijpen:
Kijk / zoek in de app store wat er mogelijk is:
homey.app
Op dit forum ook! We zijn namelijk geneigd om alleen te schrijven / vragen te stellen als er iets mis is.
(Bija) niemand schrijft ‘zomaar’ dat Homey bv. al 4 jaar probleemloos draait.
Ik raad iedereen aan om firmware en app updates handmatig te doen. Er zijn wel beta versies hoor, maar soms gaat er toch hier en daar iets mis.
Het feit dat auto firmware updates om 3:00 uur CET uitgevoerd worden, helpt niet mee natuurlijk.
Ik heb het niet echt meegemaakt (ruim 4 jaar, 2x Homey Pro 2019).
Het hangt ook af welke apps er worden gebruikt.
Bij ‘officiële’ apps kan het wel eens erg lang duren voor er een fix wordt uitgebracht.
Bij Homey ontbreken standaard wel de logs, maar er zijn diverse community apps die daar een oplossing voor bieden.
Het zijn verschillende apparaten. Beiden niet perfect, op verschillende gebieden.
Homey’s flow systeem is vrij eenvoudig eigen te maken, en je kunt al snel automatiseringen maken.
HA is veel flexibeler, ook qua te gebruiken zigbee of zwave controller of wat dan ook.
Voor ondersteuning van nieuwe(re) apparaten loopt HA 200% voorop.
Ik gebruik dus beide systemen, ze zijn prima te integreren met elkaar.
Tip: koop bv eerst eens een gebruikte Pro 2016 - 2019. Voor €75 zou dat moeten lukken.
Met een beetje mazzel zit “advanced flow” er ook op, een €25,- kostende uitbreiding.