Smart rook- en koolmonoxidemelders

Hi,

Ik vroeg mij af er beschikbare rook- en koolmonoxidemelders zijn die compatibel zijn met Homey Pro? Zelf kom ik alleen maar op slimme rookmelders of slimme koolmonoxidemelders.

Iemand die hier toevallig eentje heeft?

Bij voorbaat dank!

ik heb een https://www.robbshop.nl/co-sensor-z-wave-plus-heiman, deze werkt prima

Bedankt voor de suggestie! Echter zie ik dat het een koolmonoxidemelder is. Ben bang dat er vrij weinig smart combi melders zijn, dan moet het nog ook herkenbaar zijn voor Homey.

Geen combi, maar rook hebben ze ook: https://www.robbshop.nl/rookmelder-z-wave-plus-heiman?sqr=heiman&

Heb er 8 hangen en werken prima.

Denk overigens dat combi melders niet echt handig zijn, behalve in een ketelruimte.
Een CO melder moet in woonruimte op 1,5 meter (ong ademhoogte) van de grond worden geplaatst en een rookmelder moet aan het plafond en liefst zo centraal mogelijk…

Bedankt voor de tip! Ik ga even rondspeuren.

Als je de Heiman rooksensors wilt kopen, kijk dan even op Ali. Stukken goedkoper…:


Kan nog goedkoper dan dit, heb ze zelf in de uitverkoop voor €74 de 4 aangeschaft.

Oh ja, let wel op dat je de Z-wave uitvoering koopt, de Zigbee werkt (nog) niet met Homey. Waarschijnlijk na de Zigbee rewrite, maar ook dat is nog niet zeker.

Check voor je besluit iets te kopen eerst de site brandweer.nl
Een combimelder is eigenlijk een onhandig ding, omdat de eisen voor plaatsing van een COmelder en een rookmelder heel verschillend zijn:
Een combimelder kan daarom alleen geplaatst worden in de ruimte waar het verbrandingstoestel ook staat…

@PetervdK ik had dat ook gezien, ik heb daar wel 3 deur/raamsensoren gehaald die goed werken. Vind het dan weer tricky om daar rookmelders te halen (misschien iets te kritisch?).

@FKey is ook een goede! Ik wist alleen dat de CO melder in de buurt van de CV geplaatst moest worden. Toch besloten om twee gescheiden melders te halen.

Beiden bedankt!

Is eigenlijk gewoon Heiman. Mogen ze alleen niet (meer) mee te koop lopen.
In de eerste zending van 4 zaten er 3 bij die ook gewoon het (originele) Heiman logo aan de buitenkant hebben…

Of via Amazon als je dat meer geruststelt, is ook niet te duur:

Zeker interessant idd! Nogmaals bedankt!

Werkt die Heiman Z-Wave rook melder goed met Homey?
Kan ik in verschillende ruimtes een Heiman hangen en per ruimte een melding krijgen waar rook wordt gedetecteerd?

Ja, dat kan zeker.
De Heimans werken prima, maar let wel op xat een goed Z-Wave netwerk een vereiste is.
Gezien Homey’s eigen Z-Wave signaal niet heel sterk is, kan het handig zijn om een (of een paar) extra routers toe te voegen…

Ik heb een hele zooi Qubino dimmers en schakelaars met nog een paar Fibaro tussenstekkers door het huis.
Ik heb de Homey Pro op de 1e etage staan om zo centraal door het huis een optimaal bereik te hebben.
Ik denk dat het dus wel goed moet komen met de Heiman rookmelders.
Gaan we er daar maar een paar van aanschaffen.
Heeft iemand ook ervaring met de CO2 melders van Heiman?

Ja, heb de z-wave variant (rook, CO2 en gas), let even op want ze hebben ook een Zigbee variant, weet niet of die inmiddels wordt ondersteund, toen ik ze kocht nog niet. Z-Wave is prima te pairen, in test geeft hij netjes terugkoppeling, ze gelukkig nog nooit echt nodig gehad verder, maar lijkt allemaal stabiel te werken

Ja, heb ook de CO variant gehad en die werkt ook perfect.
Ben zelf naar de Trust/Kaku rebrands gegaan omdat mijn Zigbee netwerk veel beter is. Gebruikte Z-Wave alleen voor de Hrimand nl.

De Zigbee varianten die je onder de naam Heiman koopt werken niet. Sowieso niet in de Heiman app (die ondersteund alleen Z-Wave) maar ook niet in de Trust app (Zigbee)

Al mijn Kaku/Trust branded Zigbee rookmelders (die een rebrand zijn van Heiman) werken wel in de Trust app is mijn ervaring.

Geldt dit ook voor de CM melders van kaku/Trust?
Correctie: inderdaad CO

CM?
Als je CO bedoelt; ja daarvoor geldt bij mij hetzelfde…

1 Like