Koolmonoxide melders zigbee

Hallo allemaal.

Ik heb even gezocht maar vind alleen maar de Fibaro koolmonoxide melders. Deze vind ik behoorlijk duur!

Zijn er geen zigbee varianten verkrijgbaar? Of in ieder geval z-wave varianten die goedkoper zijn?

Alvast bedankt

Thnx ik ga eens kijken !

Let op, Heiman heeft z-wave en zigbee. Zigbee was tot op heden niet ondersteund door de app, ik weet niet of dat in v5 is/wordt veranderd.

Overigens zijn CO melders per definitie flink duurder dan de rookmelders, in ieder geval de betrouwbare. Heiman ken ik onvoldoende om iets over de kwaliteit te kunnen zeggen.

Wel hun geld waard overigens, CO is een stille sluipmoordenaar. Zelf op een haar na meegemaakt, en dat ik het heb overleefd is meer geluk dan wijsheid.

Van Heiman worden alleen de Z-Wave varianten ondersteund.
In v5 worden ook de Xiaomi Honeywell melders ondersteund. Geen ervaring mee, maar doorgaans is Xiaomi prima spul voor een (erg) mooie prijs… :slight_smile:

Ik was idd maar naar de zwave variant het kijken. Ja mijn niet slimme stopte ermee vandaag vandaar dat ik meteen een nieuwe wil hebben.

Ik was idd aant kijken omdat ik heel veeel aqara spul heb V5. Maar van die melders zie ik alleen een natural gas melder en geen koolmonoxide melder helaas

Toch maar voor de fibaro gegaan lees wat wisselende reacties over de heiman(hij zou niet afgaan bij een daadwerkelijk co overschot).

Ik zou gewoon een goede pakken. Prijs is in dit geval niet logisch om naar te kijken. Wat is het je waard, een mensenleven :face_with_monocle:

De Xiaomi melders worden bedient met dezelfde app als Aqara. Maar dus wel onder Homey v5, niet onder v4.